Refresh error PowerBI - itgencsu003 Het abonnement is bedoeld voor interactief gebruik

Bij het automatisch verversen van de dataset via PowerBI service om 00:00 krijgen we een foutmelding:

The remote server returned an error:
(500)
Internal Server Error.
(Het abonnement is bedoeld voor interactief gebruik.
Gebruik het abonnement interactief binnen uw verlengde kantooruren.

Deze foutmelding krijg ik zowel bij een Exact online connectie als bij een Snelstart connectie. Handmatig verversen rond ongeveer hetzelfde tijdstip lukt wel, alleen het automatisch verversen loopt niet zoals gepland.

Daarnaast heb ik gekeken maar ik ben vrij ruim binnen het limiet van mijn licentie.

Volledige foutmelding Exact online:

[ValidateMarkupTags][ccon]DataSource.Error: [ccon]Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource[/ccon]:
Request failed: [ccon] OData Version: 3 and 4, Error:
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.
(Het abonnement is bedoeld voor interactief gebruik.
Gebruik het abonnement interactief binnen uw verlengde kantooruren. (itgencsu003, 012e473b-9e18-4e97-b9d2-547ad23339fd))
DataSourceKind = [ccon]OData[/ccon].
DataSourcePath = [ccon]https://bridge-online.cloud/acme-exact-online/odata4[/ccon]. [/ccon].
The exception was raised by the IDbCommand interface. Table: ExactOnlineXML XML GLAccounts@eol.

Volledige foutmelding Snelstart:

ValidateMarkupTags][ccon]DataSource.Error:
[ccon]Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource[/ccon]:
Request failed:
[ccon] OData Version: 3 and 4, Error:
The remote server returned an error: (500)
Internal Server Error.
(Het abonnement is bedoeld voor interactief gebruik.
Gebruik het abonnement interactief binnen uw verlengde kantooruren. (itgencsu003, 66e99917-d109-42b9-87fa-58cef96e0b52))
DataSourceKind = [ccon]OData[/ccon].
DataSourcePath = [ccon]https://bridge-online.cloud/snelstart_acme/odata4[/ccon]. [/ccon].
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: SnelStart BTW.

Meer informatie over deze foutmelding is te lezen op Itgencsu003 and itgencsu004: The subscription is intended for interactive use.

Op basis van foutcode kunt u vaak op deze forums meer informatie achterhalen. De foutcode is beter leesbaar als u kijkt op Invantive Bridge Online Monitoring en dan doorklikt naar de details.

Terzijde: tegenwoordig is het meestal handiger om GLAccountsIncremental voor rapportagedoeleinden te gebruiken ipv GLAccounts binnen XML. Een overzicht van de meestgebruikte tabellen vindt u in Wat zijn de aandachtspunten om Power BI te implementeren?.