Simplicate foutmeldingen over velden met *id_1

Bij diverse Simplicate tabellen krijg ik sinds een paar dagen foutmeldingen:

• id_1 ontbreekt bij de tabel InvoiceProjects, ProjectHourTypeServices, InvoiceLineInvoices en SalesCustomFields.
  • person_id_1 ontbreekt bij Projects.

Wat is er aan de hand?

Er zijn recent een groot aantal wijzigingen in productie genomen rondom de zogenaamde “Swagger” of “OpenAPI”-driver. Onder andere Simplicate is hierop gebaseerd.

Mogelijkerwijs veroorzaakt dit een verschil. Binnen Simplicate zijn verder geen wijzigingen van betekenis doorgevoerd sinds augustus 2024.

Welk probleem veroorzaakt het ontbreken van dit veld cq. is er een ander veld vergelijkbaar veld voor in de plaats zichtbaar?

De wijzigingen in de Swagger-driver verzorgen onder andere het tonen van packages voor API’s die voorheen niet beschikbaar waren direct in Invantive UniversalSQL en/of PSQL.

1 like

Ik heb gezien dat de kolommen met id_1 nu id_2 heten. Dit zal je dan aan moeten passen in je applied steps bij Transform Data. Ik denk dat dit is aangepast in de tabellenstructuur van Simplicate.

1 like

Na controle blijkt dat ook een bug in de nummering van veldnamen is aangepast. Als vaker dezelfde kolomnaam in een tabel voor dreigde te komen op basis van de metadata, dan was voorheen de nummering:

• id
  • id_1
  • id_2
  • …

Dit is geworden rondom release 24.0.300 om aan te sluiten bij de bestaande nummering voor andere dubbele namen:

• id
  • id_2
  • id_3
  • …

Is er een manier om deze aanpassing gemakkelijk/consistent te verwerken in een bestaand PowerBI bestand? Ik heb nu allerlei aanpassingen doorgevoerd en alsnog zijn er fouten in Relationships die ik nu handmatig door moet lopen.

Vanuit Invantive zijn er geen eenvoudige wijze om deze aanpassing te maken. Mogelijkerwijs dat via de Advanced Editor en/of aanvullende Power BI-tools dit eenvoudiger kan.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.