Simplicate itgenodr007 foutmelding bij het ophalen van HrmAbsences in Power BI

Ik probeer de tabel Simplicate.HRM.HrmAbsence op te halen.
Daarbij krijg ik onderstaande datasource.error:

itgenodr007
OData: Aanvraag mislukt:
De externe server heeft een fout geretourneerd:
500 Interne serverfout.
Er is een interne fout opgetreden.
Neem contact op met uw leverancier.

Wat te doen?

Krijg je wel Simplicate.HRM.HrmAbsence data wanneer de Bridge Online URL in de browser geopend wordt?

De Bridge Online URL staat in de foutmelding achter DataSourcePath.

Wanneer dit wel het geval is gelieve Power BI opnieuw op te starten en opnieuw te verbinden

@cln Is er een foutmelding zichtbaar in de Bridge Online Monitoring?

Ook dan krijg ik een foutmelding:

{"error":{"code":"itgenodr007","message":"Er is een interne fout opgetreden. Neem contact op met uw leverancier. (itgenodr007, 36f9face-25a0-4e52-863e-590c68f66882)","target":null,"details":[{"code":"36f9face-25a0-4e52-863e-590c68f66882","target":null,"message":"Unique ID"}],"innererror":null}}

Ja, een foutmelding is zichtbaar. Zegt mij alleen niets.

De melding is:

Can’t convert field ‘hours’ to type ‘long?’. (1.5).
The data type of ‘hours’ (System.Nullable`1[System.Int64]) is missing precision, which results in the value being truncated.
Value ‘1.5’.

Dat is een technisch probleem waar een gebruiker geen invloed op kan uitoefenen. We gaan kijken wat de oorzaak is. Daarna zal het topic bijgewerkt worden.

De oorzaak is gevonden. Simplicate geeft ten onrechte aan dat het veld hours alleen hele getallen bevat, maar in werkelijkheid kunnen er ook cijfers achter de komma voorkomen.

In de nieuwe release is hier een aanpassing voor gemaakt. Het is nog niet duidelijk wanneer deze in productie genomen zal zijn i.v.m. andere lopende bugfixes.

Dank voor het uitzoeken en de update. ik wacht het af.

Een nieuwe release is in productie genomen die dit probleem zou moeten oplossen. Gelieve nogmaals te proberen.

Helaas krijg ik nog steeds een foutmelding:

url in explorer levert op:
{“@odata.context”:“https://bridge-online.cloud/van-oeveren-accountants-simplicate/odata4/$metadata#Simplicate.HRM.HrmAbsence@spe",“value”:[{“id”:“absence:ae6125e2cd723ef926ccdc0cc29ce46c”,“employee_id”:“employee:be93045f0f01e63a”,“employee_person_id”:null,“employee_name”:"Corlin van Oeveren”,“employee_employee_id”:null,“employee_tariff”:null,“employee_amount”:null,“employee_declarable”:null,“hours”:{“error”:{“code”:“itgenstp015”,“message”:“An incompatible primitive type \u0027Edm.Single[Nullable=False]\u0027 was found for an item that was expected to be of type \u0027Edm.Int64[Nullable=True]\u0027. (itgenstp015, 60904094-2175-4d09-9966-23c46518f19b)”,“target”:null,“details”:[{“code”:“60904094-2175-4d09-9966-23c46518f19b”,“target”:null,“message”:“Unique ID”}],“innererror”:null}}

Je hebt helemaal gelijk. De melding geeft aan dat de definitie van jouw database (“EDM”) en de data uit elkaar lopen. Dat komt doordat de definitie gecached wordt. Vanwege de oplossing van het probleem gisteren is een nieuwe versie uitgeleverd, en daardoor klopte de definitie niet helemaal meer.

Ik heb de cache geleegd. Zou je het nogmaals kunnen proberen?

Hij is aan het laden. Bedankt!