itgenoda136:
Het OData-verzoek voor loket.nl (REST) was geldig, maar de loket.nl (REST)-server weigert actie.
De loket.nl (REST)-gebruiker heeft mogelijk niet de benodigde machtigingen voor een bron of heeft mogelijk een of ander account nodig.
Het volgende antwoord komt van Loket:
Er is inderdaad iets gewijzigd dit weekend, omdat wij gemigreerd zijn naar de Azure Cloud. De firewall settings zijn wat aangescherpt, waardoor er beter wordt gecontroleerd op de kwaliteit van de code.
Het is bijvoorbeeld noodzakelijk om het juiste content-type mee te sturen, en ook de accept header moet verplicht worden meegestuurd in het juiste format.
De foutmeldingen die je stuurt zijn van invantive, daar kunnen wij verder niets uithalen. Mocht Invantive met ons willen schakelen over wat er precies misgaat dan ontvangen we vanuit hen graag een volledige request (url/headers/body), zodat we kunnen zien wat er misgaat.
Er blijkt een breaking change te zijn in de wijze van communicatie tussen alle Invantive-producten en Loket door de overgang van Loket naar Azure Cloud en bijpassende elementen.
Inmiddels is een nieuwe release op Invantive Cloud in productie genomen. Verwachting is dat dit het probleem oplost.
Gebruikers die de on-premises producten van Invantive gebruiken met Loket dienen een upgrade uit te voeren naar versie 22.0.439 of nieuwer. Deze is nu te vinden op https://releasenotes.invantive.com.
Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.