Itgeoda136 Loket.nl OData-feed - onvoldoende machtigingen

OData:
Aanvraag mislukt:
De externe server heeft een fout gertourneerd:
(500) Interne serverfout.
itgenoda136:
Het OData-verzoek voor loket.nl (REST) was geldig, maar de loket.nl (REST) weigert actie.
De loket.nl (REST)-gebruiker heeft mogelijk niet de benodigde machtigingen voor een bron of heeft mogelijk een ander account nodig.
https://api.loket.nl/v2/providers/employers?pageNumber=1&pageSize=1000

momenteel krijg ik de volgende melding bij het ophalen van de OData-feed van Loket.

Deze melding is ontstaan sinds afgelopen zaterdag.

Kan hier naar gekeken worden?

Het probleem treedt in ieder geval ook deels bij andere gebruikers op. De oorzaak lijkt een probleem op Loket.nl zelf te zijn, waarbij ook een “(403) Forbidden” optreedt.

Wat is de volledige tekst die bij Systeemberichten staat voor deze melding?

Treedt het bij alle Loket.nl-downloads op of uitsluitend deze?

De volledige tekst bij systeemberichten is:

Weergegeven Bridge Online HTTP 500-serverfout.

Het OData-verzoek voor loket.nl (REST) was geldig, maar de loket.nl (REST)-server weigert actie. De loket.nl (REST)-gebruiker heeft mogelijk niet de benodigde machtigingen voor een bron of heeft mogelijk een of ander account nodig.

The remote server returned an error: (403) Forbidden.

Deze melding lijkt zich voor te doen bij iedere Loket.nl-downloads call.

Afgelopen zaterdag is trouwens de website van Loket offline geweest wegens een migratie. Mogelijk dat die er iets mee te maken heeft.

Er blijkt een breaking change te zijn in de wijze van communicatie tussen alle Invantive-producten en Loket door de overgang van Loket naar Azure Cloud en bijpassende elementen.

Inmiddels is een nieuwe release op Invantive Cloud in productie genomen. Verwachting is dat dit het probleem oplost.

Gebruikers die de on-premises producten van Invantive gebruiken met Loket dienen een upgrade uit te voeren naar versie 22.0.439 of nieuwer. Deze is nu te vinden op https://releasenotes.invantive.com.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.