SQL startup teamleader - snelheid

Voor een dashboard gebruik ik de (kleinere) Teamleader.V2.Companies database alsmede 2 kolommen uit de (grotere) Teamleader.V2Flat.CompaniesAll (die ik doorkoppel aan de eerste).

I.v.m. de snelheid van de databases, zou ik graag een startup SQL toevoegen waarbij ik alleen de 2 kolommen van de grotere tabel toevoeg aan de kleinere tabel.

De query die hierbij werkt is de volgende (getest met een where-statement), maar deze is zonder indexering heel langzaam.

select 	p.*,
		l.id, l.c_primaire_vertical
from   	Teamleader.V2Flat.CompaniesAll l
join   	Teamleader.V2.Companies p
on      p.id=l.id

Ik vraag me hierbij af, is er een manier om deze SQL query sneller te laten uitvoeren en zo niet, gaat deze query me helpen in het sneller binnenhalen van de benodigde velden of vraagt deze juist nog meer capaciteit. Hoor graag.

Het ophalen van custom field-waardes is op Teamleader Focus extreem langzaam (momenteel 3 rijen per seconde) door de combinatie van lage API rate limits en precies 1 rij per API-call.

Advies is om Teamleader custom fields zo weinig mogelijk of niet te gebruiken als men veel rijen heeft.

Het volledig ophalen van bijvoorbeeld 45.000 rijen met custom fields duurt minimaal 4 uur.

Er is geen snelheidswinst te behalen door maar enkele custom fields op te vragen in plaats van alle.

Mochten custom fields toch nodig zijn, dan kan eventueel gekeken worden naar mogelijkheden om een filter mee te geven of oudere data toe te staan. Het vereist meestal enige afstemming met de bedrijfsvoering om daarin goede keuzes te maken. Indien dit een nieuw onderwerp is, dan is advies om een kort consult in te zetten.

Meer achtergrond is te lezen in:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.