SQLServer insert bulk (Qlik/invantive issue?)

Sinds gisteren lopen wij snel door onze limieten heen, dit wordt veroorzaakt door een SQL Server-connector die een insert bulk ophalen. Het gekke is dat de tabellen die dit ophalen onze oudste ontwikkelde tabellen/projecten zijn. Deze SQL-scripts is niet door ons aangeraakt in zo’n 4 tot 6 jaar.

In de afbeeldingen hieronder heb ik twee sessions I/O’s opgenomen van vandaag (afbeelding 1) en gisteren (Afbeelding 2).

Is dit een bekende issue bij Invantive?

Het lukt niet om de vraag goed te doorgronden, maar voor zekerheid:

• een “insert bulk” is een laadactie naar SQL Server en niet het ophalen van gegevens (zie BULK INSERT (Transact-SQL) - SQL Server | Microsoft Learn).
  • in de getoonde afbeeldingen is te zien dat de grootste actie het laden van 1,2 GB aan data is, bestaande uit circa 1 miljoen rijen. De omvang van circa 1.200 bytes is een realistische (ongecomprimeerde!) omvang van een rij.

Is het mogelijk om specifiek een voorbeeld aan te geven welke foutmelding optreedt, inclusief foutcode (itgen...) en een request ID op Invantive Bridge Online?

Wat betreft de insert bulk en het geheugen, dat heb ik begrepen. Er is geen specifieke foutmelding of request-id omdat dit een automatisch script is dat 's avonds wordt uitgevoerd (zonder foutmeldingen). Mijn vraag is: hoe kan het dat een oud script, dat in het verleden nooit hoge sessie I/O’s veroorzaakte, dit nu ineens wel doet? Hierdoor overschrijden we vandaag en gisteren ineens onze limieten. Hebben jullie een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Het lukt niet om hier een zinvol antwoord op te geven zonder de gevraagde informatie.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.