Wij maken gebruik van Invantive voor verschillende databases Power BI-dashboards te maken voor klanten.
Nu heb ik begrepen dat onze factuur afhankelijk is van het aantal partities wat wij afnemen.
Hier zouden wij graag meer informatie over ontvangen.
Is er een mogelijkheid dat wij gemakkelijk in beeld kunnen brengen hoeveel partities we hebben en voor welke database en hoe we dit kunnen monitoren op de langere termijn?
Als dit gecombineerd kan worden met de tarieven voor deze partities, zou dat helemaal geweldig zijn.
Als ik zelf kijk op jullie website, zie ik wel het laatste aantal partities, maar deze is denk ik niet accuraat voor dit onderwerp, aangezien we bij 1 database via de Startup SQL maar 2 bedrijven selecteren, maar er in de Laatste Aantal Partities 122 staan.
Ik had begrepen dat we hierdoor dan ook maar 2 partities meenemen.
Ik hoor het natuurlijk graag als we hier niet juist naar kijken en hoe we het aantal partities verder kunnen beperken.
Voor partnerabonnementen zijn er drie hoofdvariaties, behoudens heel grote volumes:
Consultancy: gebruik gratis voor test en implementatiedoeleinden, eigen productiegebruik ook gratis. Geen productiegebruik anderszins. Hier begint iedere partner normaliter.
OEM ingroei: de rekening is gelijk aan het bedrag dat de eindklanten zouden betalen bij rechtstreekse afname bij Invantive. Meestal is dat voor ondernemers EUR 59 per eindklant voor maximaal 25 geraakte partities (Invantive Office for Entrepreneurs). Partners die pakweg 1..10 klanten willen helpen met productiedraaien, klanten geen toegang nodig hebben tot Invantive en men de diensten onder eigen naam wil aanbieden. Andere partners vragen hun eindklant zelf een abonnement te nemen bij Invantive en ondersteunen hun via delegatie.
OEM regulier: de kosten zijn EUR 599 per 100 partities of deel daarvan. OEM regulier wordt pas actief zodra OEM ingroei uitkomt op een rekening van EUR 599 of meer.
Hiermee is de basis gelegd voor de kosten. Het varieert dus nogal: soms gaat het per klant / klantcluster (als er meerdere bedrijven onder 1 entiteit hangen), soms gaat het op partitiebasis.
Bij de facturatie voor partners wordt dit op de juiste plekken gealloceerd en gecontroleerd. De automatisch facturatiebedragen zichtbaar zijn meestal te hoog; controle en correctie vindt plaats op facturatiemoment voor partners.
Partities
De geraakte partities zijn te vinden in het scherm Conceptfactuurregels. Deze wordt normaliter dagelijks bijgewerkt met de te verwachten factuurregels.
Zoek hierin op “PART”. Dan blijven de geraakte partities over.
Rond facturatiemoment wordt ook een standaard Excel-spreadsheet met de in die maand geraakte partities opgestuurd naar de licentiecoordinator, inclusief de naam van de eindklant. Dit gebeurt normaliter in de eerste week van een nieuwe maand voor de voorafgaande maand.