Ik heb twee klanten op Exact Online, beiden met testomgevingen die uit mijn rapportages gehouden moeten worden.
Bij klant A heeft Invantive zelf bij het introductie-uurtje deze startup SQL opgezet:
use
select code, ‘eol’
from systemdivisions@eol
where upper(description) not like ‘%TEST%’;
Ik wil nu dezelfde startup SQL gebruiken voor klant B. Gezien er niets specifieks wordt opgegeven dacht ik deze code gewoon te kunnen hergebruiken. Echter wanneer ik deze invul en refresh in Power BI krijg ik het volgende:
Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Request failed: OData Version: 3 and 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (De opstart-SQL-statements van de database hebben een gebruikersfout veroorzaakt, lees de rest van deze fout aandachtig door. Kan actieve partities niet wijzigen in [lijst met divisies, vanwege privacy verwijderd in deze post] omdat de partitie ‘X’ niet bestaat. Kies alleen geautoriseerde en gelicentieerde partities. Neem s.v.p. contact op met de ontwikkelaar van de opstart-SQL. (itgenboe074, 13b606de-6697-49d7-aa7f-8406aac9960b))
Partitie/divisie X bestaat overigens wel en is niet een van de testdivisies die genegeerd moet worden.
De betreffende divisie heeft inderdaad geen lees/schrijfrechten, maar dit komt niet als foutmelding naar voren als ik ‘use all’ als startup SQL toevoeg. Enkel bij het beperken van de partities met TEST in de naam komt de fout naar voren.
Met onderstaande code los ik het op, al vind ik het nog steeds vreemd:
use
select code, ‘eol’
from systemdivisions@eol
where upper(description) not like ‘%TEST%’ and code <> ‘X’;
Dus in die zin is het probleem opgelost, dankjewel.