Het connecteren met Exact Online via Query Tool 22.0.341 PROD+3569 lukt succesvol.
Het wijzigen van de actieve partitie naar 123456 resulteert in volgende foutmelding:
Fout itgengpr012: Kan actieve partities niet wijzigen in 123456 omdat de partitie '123456' niet bestaat. Kies alleen geautoriseerde en gelicentieerde partities. Voorgestelde alternatieven: 222222: ABC (2), 333333: DEF (3), 444444: GHI (4), 555555: JKL (5).
Bij het inloggen in Exact Online is divisie 123456 wel toegankelijk.
Divisie 123456 is de hoofdadministratie en de gebruiker waarmee ingelogd wordt heeft alle rechten.
De status staat op 0 (“Inactive”) van de divisie. Bij nazicht stond deze op een einddatum in 2015 op dossierniveau in Exact, doch is dit een actieve vennootschap waar dagelijks in gewerkt wordt in Exact.
Dit werd ondertussen gewijzigd in Exact, waardoor deze terug actief staat.
Na het vernieuwen met volgende query staat de status op 1 (“Active”), maar de divisie komt niet door bij het opnieuw verbinden. Ook niet bij het intrekken van de app en volledig opnieuw verbinden.
Fijn dat oorzaak duidelijk is. De afhandeling van inactieve en gearchiveerde administraties bevat mogelijk enige bugs in de API. Neem desgewenst contact op met Exact Online om deze bug te melden.
De inhoud van SystemDivisions wordt niet bij elke aanmeldpoging bijgewerkt. Sommige gebruikers hebben duizenden administraties en het telkens ophalen zou het aanmelden merkbaar vertragen.
De levensduur is standaard 1 uur als aantal zichtbare partities voor de gebruiker wijzigt. Als het aantal hetzelfde blijft, dan duurt het 10 uur totdat de wijziging gezien wordt. Tijden zijn vanaf het opnieuw aanmelden.