Toekomstige facturering OEM-plan voor dealers en partners

Ik ben al een tijdje aan het testen met Invantive Cloud en zou graag meer willen begrijpen over de aankomende facturering.

Op dit moment heb ik twee klanten die ik via Invantive wil onderbrengen:

• eentje Exact Online-based,
  • eentje AFAS-based.

Beiden in omvang vergelijkbaar, grootste tabel zo’n 400k regels en een handvol administraties. Dagelijkse refresh op full load basis vooralsnog. Ik beheer hun verbindingen als consultant in jullie omgeving. Begrijp ik het goed dat zodra facturering ingaat na mijn testperiode ik per klant 69 euro per maand gefactureerd ga worden?

Daarnaast heb ik een aantal leads die allen op Exact Online zitten, maar qua data volumes en administraties aanzienlijk beperkter (start ups, kleine organisaties) dan mijn bestaande klanten. Geldt voor deze klanten hetzelfde tarief à 69 euro per maand?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer het verbruik onder de 100k regels blijft deze kleinere klanten gratis gebruik kunnen maken van jullie connector. Als ik dat goed heb, hoe werkt deze 100k regels dan; is dat de som van de opgehaalde regels van alle tabellen in de contractperiode?

Een optimale keuze voor abonnementen in dit soort scenario’s is vaak stukje maatwerk, maar een aantal richtlijnen zijn te schetsen:

• Bij gebruik van het “OEM Ingroei” (OEM Growth) plan, dan worden de kosten in rekening gebracht die een eindklant zou betalen bij directe afname bij Invantive.
  • Voor een AFAS-omgeving of een klant met paar administraties op Exact Online SaaS is dat EUR 59 per maand, waarbij er nog ruimte is voor meer partities.
  • De ingroeifase eindigt zodra de maandelijkse kosten op of boven de kosten voor het reguliere OEM-abonnement komen (momenteel EUR 599 per maand voor 100 partities of deel daarvan).
  • In de ingroeifase kan ook bijvoorbeeld SnelStart via Free Plan of Exact Online via Free Exact Online Plan ingezet worden zonder kosten.
  • Een OEM Growth plan heeft aanmerkelijk hogere snelheidslimieten dan de free planvarianten. Dit kan voordelen opleveren, maar het is mogelijk dat deze in de toekomst ook gedifferentieerd ingevoerd worden per bijvoorbeeld database om het speelveld eerlijk te houden.
  • Rijlimieten voor gratis producten zoals een individuele SnelStart (1 miljoen) of Exact Online-omgeving (100.000 rijen voor Free Exact Online Plan) worden achteraf bepaald en in overleg wordt de facturatie hierop aangepast of omgeving gedeactiveerd.

Merk op dat bij het bereiken van het reguliere OEM Plan de prijzen en prijsstructuur significant anders zijn. Een enkele AFAS-omgeving telt dan als 1 partitie en is net zo duur als 1 SnelStart-administratie of 1 Twinfield-administratie. Uitgangspunt voor de prijsbepaling is dat OEM-partners in alle OEM-abonnementsvormen een mix gebruiken van alle connectoren.

Neem in geval van twijfel contact op met het verkoopteam om de voor u meest optimale vorm te bepalen.