Er is al het nodige geschreven over de Fair Use limieten m.b.t. Teamleader en ik heb de nodige topics doorgenomen. Toch houd ik een aantal vragen. Wij hebben een aantal dagen geen data afgenomen. Als ik vervolgens eenmaal de gegevensset ververs dan krijg ik onderstaand plaatje:
Met andere woorden: met één refresh zit ik al boven de 100% van de beschikbaarheid van vandaag. Wat ik zojuist heb gedaan is dat ik in alle tabellen in de Geavanceerde editor de volgende code heb toegevoegd/aangepast (conform jullie advies):
let Bron = OData.Feed("URL", null, [Implementation="2.0", ODataVersion=4, OmitValues=ODataOmitValues.Nulls, Headers=[Referer = "change-to-your-unique-id-for-the-source" ], Timeout=#duration(0,4,0,0)]),
Ik heb maar één dataset in de Services gepubliceerd, dus daar zit verder geen winst denk ik. We gebruiken ook geen V1-tabellen van Teamleader.
- Vraag 1: klopt het dat als ik bij elke tabel een andere omschrijving invul ik kan zien hoeveel welke tabel ‘vraagt’ op de plek van “change-to-your-unique-id-for-the-source”?
- Vraag 2: klopt het dat als ik in de portal naar Bridge Online Monitoring ga dat ik een foutmelding krijg?
- Vraag 3: klopt het dat als ik in de grootste tabellen het aantal kolommen verminder, dat dit een behoorlijk positief effect heeft?
- Vraag 4: hoe kom ik er dan achter wat de grootste tabellen zijn?
- Vraag 5: klopt het dat er licenties zijn waarin ik meer data kan afnemen?
- Vraag 6: ik heb op het forum de volgende code gevonden voor in Power Query:
#"Cache-Control" = "private,max-age=604800" ],
In welke situaties kan dit helpen?
- Vraag 7: maakt het uit of ik vanuit Power BI Desktop ververs of vanuit de services?