Teamleader en Fair Use Policy

Er is al het nodige geschreven over de Fair Use limieten m.b.t. Teamleader en ik heb de nodige topics doorgenomen. Toch houd ik een aantal vragen. Wij hebben een aantal dagen geen data afgenomen. Als ik vervolgens eenmaal de gegevensset ververs dan krijg ik onderstaand plaatje:
image

Met andere woorden: met één refresh zit ik al boven de 100% van de beschikbaarheid van vandaag. Wat ik zojuist heb gedaan is dat ik in alle tabellen in de Geavanceerde editor de volgende code heb toegevoegd/aangepast (conform jullie advies):

let Bron = OData.Feed("URL", null, [Implementation="2.0", ODataVersion=4, OmitValues=ODataOmitValues.Nulls, Headers=[Referer = "change-to-your-unique-id-for-the-source" ], Timeout=#duration(0,4,0,0)]),

Ik heb maar één dataset in de Services gepubliceerd, dus daar zit verder geen winst denk ik. We gebruiken ook geen V1-tabellen van Teamleader.

  • Vraag 1: klopt het dat als ik bij elke tabel een andere omschrijving invul ik kan zien hoeveel welke tabel ‘vraagt’ op de plek van “change-to-your-unique-id-for-the-source”?
  • Vraag 2: klopt het dat als ik in de portal naar Bridge Online Monitoring ga dat ik een foutmelding krijg?
  • Vraag 3: klopt het dat als ik in de grootste tabellen het aantal kolommen verminder, dat dit een behoorlijk positief effect heeft?
  • Vraag 4: hoe kom ik er dan achter wat de grootste tabellen zijn?
  • Vraag 5: klopt het dat er licenties zijn waarin ik meer data kan afnemen?
  • Vraag 6: ik heb op het forum de volgende code gevonden voor in Power Query:
#"Cache-Control" = "private,max-age=604800" ],

In welke situaties kan dit helpen?

  • Vraag 7: maakt het uit of ik vanuit Power BI Desktop ververs of vanuit de services?

Advies is om per topic 1 vraag te stellen tenzij de vragen sterk gelieerd zijn.

Het gebruik van ODataVersion=4, OmitValues=ODataOmitValues.Nulls zal het datavolume enigszins beperken, wat een invloed heeft op “Verse Bytes” en “Alle Bytes”. Deze zijn echter ver af van de limiet.

Vraag 1: klopt het dat als ik bij elke tabel een andere omschrijving invul ik kan zien hoeveel welke tabel ‘vraagt’ op de plek van “change-to-your-unique-id-for-the-source”?

Ja, dat is correct. Maar dit is ook zichtbaar in het scherm Sessie I/O’s. Gebruik het filter linksboven om de Bridge Online-requests er uit te filteren:

image

Vraag 2: klopt het dat als ik in de portal naar Bridge Online Monitoring ga dat ik een foutmelding krijg?

Nee, Bridge Online Monitoring zou te openen moeten zijn. Wel zullen sommige browsers soms onterecht een 401 geven. Ververs het scherm in dat geval en vul aanmeldgegevens in.

Vraag 3: klopt het dat als ik in de grootste tabellen het aantal kolommen verminder, dat dit een behoorlijk positief effect heeft?

Nee, dat zal op Teamleader weinig tot niks uitmaken.

Vraag 4: hoe kom ik er dan achter wat de grootste tabellen zijn?

De makkelijkste manier om de grootste tabellen qua duur terug te vinden is het gebruik van het scherm Sessie I/O’s. Sorteer na filtering op Bridge Online aflopend op de duur.

Vraag 5: klopt het dat er licenties zijn waarin ik meer data kan afnemen?

Ja, dat is correct, maar het streven is dit te voorkomen. De Fair Use Policy is bedoeld om onevenredige systeembelasting terug te dringen, niet om meer omzet te genereren.

  • Vraag 6: ik heb op het forum de volgende code gevonden voor in Power Query:
#"Cache-Control" = "private,max-age=604800" ],

In welke situaties kan dit helpen?

Dit staat beschreven in Teamleader en Fair Use limiet qua maximale looptijd.

  • Vraag 7: maakt het uit of ik vanuit Power BI Desktop ververs of vanuit de services?

Nee, dit maakt niet uit.

Algemene tip is om downloads op Teamleader NIET parallel uit te voeren, maar achtereenvolgens. Door bijvoorbeeld 4 downloads de erg lage rate limit te laten delen zal de doorvoersnelheid niet verhoogd worden, maar is de totale duur wel 4x zo hoog.

Met name de algemene tip aan het einde lijkt goed te werken. Na een paar werkdagen zie je een fors verschil:

Dank voor terugkoppeling!

De berekening van duur zal waarschijnlijk aangepast worden om beter tijd op de CPU te reflecteren. Hiervoor wordt momenteel een bijzonder grote aanpassing doorgevoerd.