Na het refreshen van een rapport in Power BI, merken we dat recent aangepaste gegevens in Exact Online niet weergegeven worden in Power BI. Soms duurt het meerdere uren vooraleer deze gegevens zichtbaar zijn in Power BI.
Wat is de vernieuwingstermijn van de databases in Invantive Cloud? Kunnen we deze verkorten?
Voor een nieuw aangemaakt database wordt voor snelle prestaties bij het ontwikkelen van rapporten een cachelevensduur van 16 uur ingesteld. Dit kan binnen de grenzen van het abonnement gevarieerd worden zoals beschreven in Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI. De reguliere minimum levensduur is 1 uur met de meestgebruikte abonnementen, waarbij de eerste keer opvragen altijd real-time is. Zonder cache is ook mogelijk, maar dan is maximale queryduur beperkt van 6 uur naar 30 seconden.
Op dit moment is in Bridge Online Monitoring bij de Request Details voor wat betreft de OData Response Cache zichtbaar middels een vinkje of deze uit cache komt of niet in de rechterkolom.
Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.