Tijd refresh Power BI - Exact Online

Na het refreshen van een rapport in Power BI, merken we dat recent aangepaste gegevens in Exact Online niet weergegeven worden in Power BI. Soms duurt het meerdere uren vooraleer deze gegevens zichtbaar zijn in Power BI.

Wat is de vernieuwingstermijn van de databases in Invantive Cloud? Kunnen we deze verkorten?

Voor een nieuw aangemaakt database wordt voor snelle prestaties bij het ontwikkelen van rapporten een cachelevensduur van 16 uur ingesteld. Dit kan binnen de grenzen van het abonnement gevarieerd worden zoals beschreven in Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI. De reguliere minimum levensduur is 1 uur met de meestgebruikte abonnementen, waarbij de eerste keer opvragen altijd real-time is. Zonder cache is ook mogelijk, maar dan is maximale queryduur beperkt van 6 uur naar 30 seconden.

Is er een mogelijkheid om weer te geven tot welk moment de cijfers in Power BI up-to-date zijn?

Bijvoorbeeld door een logboek met laatste tijdstip weer te geven wat in recentste data zit?

Dit zowel voor gegevens uit Exact Online en Easyflex.

De verversing op Invantive Cloud gebeurt op basis van het pull-principe: pas als er om data gevraagd wordt, wordt de data eventueel ververst.

De maximale levensduur kunt u zelf instellen zoals beschreven in Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI.

Op dit moment is in Bridge Online Monitoring bij de Request Details voor wat betreft de OData Response Cache zichtbaar middels een vinkje of deze uit cache komt of niet in de rechterkolom.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.