Timeout 504 bij langdurende query op Autotask

Bij het uitvoeren van de app/module met de code:

create or replace table at_Tickets@mss
as
select *
from   Autotask.Tickets.Tickets@at

Krijg ik een timeout en wordt de tabel niet aangemaakt:

504 ERROR

The request could not be satisfied.

CloudFront attempted to establish a connection with the origin, but either the attempt failed or the origin closed the connection. We can’t connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.

Uit ervaring vermoed ik dat het lang duurt om zoveel data uit Autotask te halen, dus wellicht zou het verhogen van de timeout of het opsplitsen van de data in delen een oplossing zijn.

  • Is de timeout aan te passen in Invantive Cloud? Zoja, hoe?
  • Ondersteunt de Autotask SQL-driver een vorm van filtering, bijvoobeeld op CreateDate van een ticket? In de documentatie kon ik dit niet zo snel vinden.

In principe zijn de tickets van de afgelopen 12 maanden voor ons voldoende.

Hoe kunnen we toch deze tabel raadplegen?

De timeout op Invantive Cloud is (bewust) beperkt tot 180 seconden. Als een operatie langer dan 180 seconden duurt zal een foutmelding gegeven worden.

Als een applicatiemodule langer draait dan 180 seconden of vaker gebruikt wordt, dan kan gebruik gemaakt worden van Invantive App Online (zie bijvoorbeeld Foutmelding bij uitvoeren applicatie op Invantive Cloud: 504 ERROR The request could not be satisfied). Kopieer hiervoor de link naar app-online.cloud via de “Kopieer Link”-knop bij het kaartje dat verschijnt na het drukken op “Uitvoeren” bij de applicatie.

Voor testdoeleinden met queries kan een limit 10000 toegevoegd worden. Dan worden bijvoorbeeld (at random) de eerste 10.000 tickets uit AutoTask opgehaald en weggeschreven in SQL Server.

Op App Online is geen timeout ingesteld. Modules die uren draaien zijn niet vreemd, maar het is wel verstandig om de modules zo te maken dat ze zelf stappen overslaan als ze meerdere uren draaien.

Op dit moment is het gebruik van server-side filtering om bijvoorbeeld een filter op CreateDate van het AutoTask ticket door te geven aan AutoTask nog niet beschikbaar. Meer informatie over server-side filtering is te lezen op Limit Data load from Simplicate on Invantive Cloud to Azure Data Factory - 6 van forums.

Servers-side filtering voor AutoTask staat op de lijst van optimalisaties waar dagelijks verbeteringen uitgehaald worden voor het ontwikkelteam. Verzoek is om telefonisch contact op te nemen indien het ontbreken van server-side filtering voor AutoTask het slagen in gevaar brengt.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.