Autotask data laadt niet meer

Afgelopen dagen ben ik aan het ontwikkelen geweest aan een rapport gebaseerd op Autotask gegevens die ik ontsloten heb met de Invantive connector.

Gisteren aan het einde van de middag kreeg ik ineens de volgende melding en wilde de data niet meer laden:

DataSource.Error:
Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource:
Request failed:
OData Version: 3 and 4,
Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.
Details:
DataSourceKind=OData
DataSourcePath=https://bridge-online.cloud/acme-autotask/odata4

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Ik heb 2 databases lopen in dit account en ik zie alleen de Simplicate. Waarschijnlijk doe ik iets fout.

{
  "MetadataType": "Invantive.Bridge.Online.Models.ODataErrorResponse",
  "error": {
    "MetadataType": "Invantive.Bridge.Online.Models.ODataError",
    "code": "itgenatr006",
    "message": "itgenatr006: De database 'ACME B.V. - john.doe@acme.com-acme-autotask: acme-autotask' kon niet worden geopend.
itgenatr006: De combinatie van API-gebruiker 'xxx999@acme.nl' en API-token is onjuist. 
Zorg ervoor dat u de API-gebruiker en -token gebruikt. 
Gebruik geen gewone Autotask-aanmeldingscode.
itgenoda220: De authenticatiegegevens voor Autotask zijn onjuist. 
Controleer of u de juiste API-gebruiker en token heeft opgegeven. 
Controleer ook of de API-gebruiker voldoende rechten heeft gekregen om toegang te krijgen tot deze dataset.
itgenclr217: The remote server returned an error: 
(401) Unauthorized. (itgenatr006, 1bf23120-ce87-4206-ab4f-8e798c5d0b39)",
    "target": null,
    "details": [
      {
        "MetadataType": "Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail",
        "code": "TraceIdentifier",
        "target": null,
        "message": "0HNC2V332MD02:00000001"
      },
      {
        "MetadataType": "Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail",
        "code": "SessionId",
        "target": null,
        "message": "user-92260c96-0928-40e1-8339-105d7dcd4365"
      },
      {
        "MetadataType": "Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail",
        "code": "ExceptionUid",
        "target": null,
        "message": "1bf23120-ce87-4206-ab4f-8e798c5d0b39"
      }
    ],
    "innererror": null
  }
}

Dit is wat ik kan vinden.

Ik ben erachter gekomen dat bij een aanpassing gisteren een new secret is aangemaakt. Nu wil ik dit aanpassen in de database maar kan nergens vinden hoe dat te doen.

Dank voor de toevoeging. De foutmelding is terug te vinden in de JSON (en zal ook zichtbaar zijn op Bridge Online Monitoring):

itgenatr006: De combinatie van API-gebruiker ‘xxx999@acme.nl’ en API-token is onjuist.
Zorg ervoor dat u de API-gebruiker en -token gebruikt.
Gebruik geen gewone Autotask-aanmeldingscode.
itgenoda220: De authenticatiegegevens voor Autotask zijn onjuist.
Controleer of u de juiste API-gebruiker en token heeft opgegeven.
Controleer ook of de API-gebruiker voldoende rechten heeft gekregen om toegang te krijgen tot deze dataset.
itgenclr217: The remote server returned an error:
(401) Unauthorized.

Dit sluit aan bij uw bericht dat de aanmeldgegevens gewijzigd zijn.

U kunt de autorisatiegegevens vernieuwen zoals beschreven in: