Momenteel halen wij in Power BI service de data uit Loket op via Odata - Invantive bridge.
Echter krijgen we in Power BI steeds de timeout error. Kan hier naar gekeken worden?
Het is niet zeker of het een standaard time-out betreft, maar advies is om in ieder geval deze stappen te volgen:
Mocht het een ander probleem zijn, gelieve dan de melding (code zoals itgenxxx999
plus tekst, en als kan request ID) toe te voegen.
Helaas wordt er geen melding gegeven in Power BI service zoals itgenxxx999. Het enigste wat wordt aangegeven is dat er een timeout is. Zou dit gecheckt kunnen worden; deze meldingen komen al een aantal weken terug.
Is het mogelijk om meer details te geven over de omstandigheden, de exacte meldingen, user interfaces en locaties?
Helaas is de melding nu te vaag om er een analyse van te kunnen maken.
Sinds 31 mei vernieuwt bij een klant van ons de koppeling met Loket in Power BI Service niet meer. De naam van de klant zal ik niet op dit forum delen.
In Power BI desktop wordt de data nog wel uit de Odata koppeling opgehaald. De melding die wordt gegeven in Power BI service is:
Fout in de gegevensbron: | {error:{code:DM_GWPipeline_Gateway_MashupDataAccessError,pbi.error:{code:DM_GWPipeline_Gateway_MashupDataAccessError,parameters:{},details:[{code:DM_ErrorDetailNameCode_UnderlyingErrorCode,detail:{type:1,value:-2147467259}},{code:DM_ErrorDetailNameCode_UnderlyingErrorMessage,detail:{type:1,value:Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation.}},{code:DM_ErrorDetailNameCode_UnderlyingHResult,detail:{type:1,value:-2147467259}},{code:Microsoft.Data.Mashup.HostingError.Reason,detail:{type:1,value:Timeout}}],exceptionCulprit:1}}} Table: Salarissen. |
---|---|
URI cluster: | WABI-WEST-EUROPE-B-PRIMARY-redirect.analysis.windows.net |
Activiteits-id: | a5eb78d1-87af-4a58-b261-77f6a3428b34 |
Aanvraag-id: | fdbdc2a0-5c4a-ed31-888d-ca3c6ff3ec83 |
Tijd: | 2023-06-15 13:45:46Z |
Advies is om de instellingen te controleren uit bovenstaand time-out artikel op alle downloads.
Daarnaast advies om te controleren dat Power BI Premium per User gebruikt wordt.
Wat is er te zien in Invantive Bridge Online Monitoring (schermafdruk) bij het gefaalde verzoek?
Treedt dit probleem ook op bij gebruik van Power BI Desktop met alle time-outs aangepast?
In Power BI service werd over een slechte gateway gecommuniceerd.
Dit is gestopt en nu wordt de data weer wel goed opgehaald.
Dankjulliewel voor het meedenken.
Dank voor de update. “Slechte gateway” is mogelijk een vertaling van “Bad gateway”, de standaard omschrijving van een HTTP 502. Deze treedt alleen op bij het gebruik van een gateway (proxy). Invantive Bridge Online is rechtstreeks gekoppeld zonder gateway.
Het enige dat nog voor te stellen is, is dat dit een doorgestuurd foutcode vanuit Loket is. Soms is uit een Invantive SQL-foutmelding niet duidelijk of dit een Invantive SQL-melding is of een melding vanuit het achterliggende systeem die op vergelijkbare wijze verpakt wordt.