Tweede Exact Online administratie toevoegen aan Power BI

Meestal is er sprake van één abonnement, waarbinnen meerdere Exact Online administraties zitten. Per Exact Online abonnement (en eventueel gebruiker) is een datacontainer nodig. Een datacontainer kan duizenden administraties verwerken, zolang ze maar zoals gezegd binnen hetzelfde abonnement (en gebruiker) zitten.

Als er meerdere Exact Online abonnementen zijn of meerdere Exact Online gebruikers waarmee gewerkt moet worden, dan is het nodig voor elk een datacontainer te definiëren.

Standaard adviseren we om op alle lagen alle administraties te selecteren, maar soms wordt daar van afgeweken.

Er zijn op Exact Online meerdere lagen waar een administratie weggefilterd kan worden. Een uitgebreide uitleg voor het weer toevoegen is te vinden in Filteren op Division in OData voor Power Query op Exact Online XML tabel - 2 van forums en Nieuwe Exact Online administratie niet zichtbaar in Invantive Cloud voor Power Query/BI - 2 van forums.

De standaardniveau’s zijn:

  • Administratie moet in het abonnement zitten: aanmelden als hoofdgebruiker en administratie kiezen.
  • Exact Online gebruiker moet rechten hebben op administratie: aanmelden als gebruiker en administratie kiezen.
  • Appmachtiging moet rechten hebben op administratie: Import/Export men en Appmachtigingen controleren.
  • Invantive Cloud databasedefinitie gebruikt use all@eol.
  • Power BI rapport heeft geen filterstap op administratie.

Let ook op dat de gebruiker en het abonnement voorzien in de soort gegevens. Projecturen zijn bijvoorbeeld niet zichtbaar (0 rijen) als het abonnement geen PSA-module meer heeft en/of de Exact Online gebruiker onvoldoende rechten om alle uren te zien.