Twinfield: Twinfield.Views.GeneralLedgerAccountMappingAccounts@tfd

.Sinds twee dagen wordt de refresh van een aantal tabellen afgebroken. Oorzaak is iedere keer deze tabel. Wat is de oplossing hiervoor?

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Ook bij een andere account krijg ik foutmeldingen op deze tabel. Is daar iets in veranderd de afgelopen tijd?

Eerste advies is om altijd naar de foutmelding te kijken die iets lager staat (buiten beeld hier) en de daarbij getoonde tips in Live-weergave er onder. Zie ook de screenshots hierboven.

De tips bieden meestal houvast bij de oplossing.

De download URL is zichtbaar:

"/acme-twinfield-3/odata4/Twinfield.Views.GeneralLedgerAccountMappingAccounts@tfd?$top=200&$skip=100"

De foutmelding is:

itgengcr008
Skip wordt niet ondersteund op Invantive Bridge Online. Download alle gegevens zonder $skip.

Advies is om enkel ondersteunde constructies te gebruiken.

De foutmelding met code itgengcr008 behelst het gebruik van $skip , waarmee een deel van de data overgeslagen wordt vooraleer de download begint. $skip wordt by design niet ondersteund; Invantive Bridge Online biedt altijd een lange stream van data aan in een performante wijze en $skip zou dit verstoren. Mocht er een use case zijn voor het gebruik van $skip , gelieve dan deze kort te beschrijven. Tot dusver waren er altijd betere alternatieven.