Twinfield heeft twee tabellen, eentje met gebruikers en een met gebruiker rollen. Nu wil ik deze graag samenvoegen, maar dat is helaas niet mogelijk. Nu zag ik dat de User tabel een functie is, dus ik was benieuwd of ik op basis daarvan een tabel kan maken waarin ik per bedrijf de verschillende rollen per medewerker kan zien?
Het lukt niet goed om de vraag te duiden.
Is het mogelijk om meer context toe te voegen evenals welke stappen/queries reeds geprobeerd zijn mt welke uitkomst?
Ah, excuses voor de onduidelijke formulering.
Mijn doel is om een tabel te maken waarin ik per Twinfield-administratie kan zien welke gebruikers toegang hebben tot een administratie en welke rol elke gebruiker heeft. Op het moment zijn het twee losse tabellen (Users
en UserRoles
) en het lijkt alsof de tabel UserRoles
een overzicht geeft van alle mogelijke rollen in Twinfield. Hierdoor kan ik niets unieks ontdekken in de tabel waarmee ik een query zou kunnen uitvoeren.
Daarnaast geeft de tabel Users
wel een goed overzicht van welke medewerkers toegang hebben tot een administratie, maar niet welke rol de medewerker heeft.
In Twinfield zelf kan ik dit overzicht zo snel ook niet vinden.
Mocht de Users
-tabel gebaseerd zijn op Twinfield API Documentation de User tabel uit deze documentatie dan ziet het er naar uit dat de informatie in de kolom Role staat. Mocht dit beide het geval zijn, is dit dan aan te passen / toe te voegen?
Users
De Twinfield-tabel Users
(findercode USR
) bevat per administratie een ander aantal gebruikers zoals blijkt uit de query:
select company_code
, count(*)
from users@tfd
group
by company_code
De waarde van de count(*)
-kolom is telkens anders.
Een controle van de XML geeft aan dat er per gebruiker twee velden in de XML staan: code
en name
.
UserRoles
De Twinfield-tabel UserRoles
(findercode ROL
) bevat per administratie de rollen in een administratie:
select company_code
, count(*)
from userroles@tfd
group
by company_code
maar dit aantal is per administratie hetzelfde, oftewel er is een vaste lijst van rollen:
select distinct
code
, name
from UserRoles@tfd
Met andere woorden: het lijkt er op dat de inhoud logisch correspondeert met de tabel met alle rollen in de omgeving is in plaats van roltoewijzingen aan gebruikers zoals te verwachten viel op basis van de naam UserRoles
.
Een controle van de XML geeft aan dat er per gebruiker twee velden in de XML staan: code
en name
.
In een volgende release zal UserRoles
naar Roles
hernoemd worden om kans op mogelijke verwarring te verkleinen.
Er is geen API gevonden die de toewijzingen van de rollen teruggeeft. Het lijkt er wel op dat bij het toevoegen van gebruikers dit opgegeven kan worden.