Ik krijg de volgende melding als ik de tabel Teamleader.V2Flat.DealsAll@tlr probeer te openen in Power Query:
Unexpected error: Unable to translate bytes [8B] at index 1 from specified code page to Unicode.
Details:
Microsoft.Mashup.Evaluator.Interface.ErrorException: Unable to translate bytes [8B] at index 1 from specified code page to Unicode. —> System.Text.DecoderFallbackException: Unable to translate bytes [8B] at index 1 from specified code page to Unicode. —> System.Text.DecoderFallbackException: Unable to translate bytes [8B] at index 1 from specified code page to Unicode.
De melding loopt nog verder door. Enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Dit is geen bekend probleem. De foutmelding komt uit Microsoft Marshup, onderdeel van Power Query.
Advies is om de logica van de M-query te controleren.
Indien u het probleem kunt opwekken met Invantive Cloud of Invantive Bridge Online zonder Power Query, gelieve dan dat reproductiescenario toe te voegen als antwoord.
Ik zie in Invantive Cloud de volgende foutmelding:
itgenrst007
De metadata van de kolommen ‘pipeline_type’, ‘pipeline_id’ van tabel ‘’ geven aan dat null-waardes niet mogen voorkomen, maar er is een null-waarde in rij #1.
Zorg ervoor dat de nullable-eigenschap in de metagegevens overeenkomt met de waarden.
OK, dank voor informatie. Blijkbaar interpreteert Microsoft Mashup of de M-query de foutmelding ergens als binaire data.
De achterliggende oorzaak van de foutmelding over de datakwaliteit in Teamleader is inmiddels opgelost door ook lege waardes toe te staan. Deze wijziging is in productie genomen op Invantive Cloud.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.