Itgenoae027 en Unable to translate bytes [8B] 2 bij ophalen profit_salesorderlines

Ik heb moeite om Power BI te verbinden met mijn AFAS Profit database. Ik kom in Power BI (in PQ) tot de lijst met GetConnectors. Bij het klikken op verschillende krijg ik de onderstaande foutmelding:

Error Message:
Unable to translate bytes [8B] at index 1 from specified code page to Unicode.

Deze is momenteel mijn uitdaging.

Ik heb de token ververst in AFAS, en ik heb meermaals de database opnieuw opgezet - geen resultaat.

(Afgesplitst van Itgenaoe027 error bij ophalen profit_debtor i.v.m. 1 onderwerp per 1 topic)

Dankjewel voor de reactie. Onderstaand een screenshot van het Monitoring Live verzoek:

itgenaoe027
Er is een onverwachte fout opgetreden.
(Profit logreferentie 217482CF6E1941E98EFD3479C0522C9).
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.

Deze itgenaoe027-melding betekent dat de AFAS Profit API-server een antwoord terug heeft gegeven in combinatie met een HTTP 500 (Internal Server error).

Zie ook:

De foutcode van AFAS is -2147180999. Hexadecimaal is dat 80049E39 (je kunt dat via calc.exe omrekenen). Dit is een generieke error uit AFAS (voorbeeld).

AFAS meldt terug als tekst: “Er is een onverwachte fout opgetreden.” met een Profit log reference:

{"externalMessage":"Er is een onverwachte fout opgetreden.","errorNumber":-2147180999,"profitLogReference":"..."}

De echte oorzaak is onbekend; die was in de ideale situatie vanuit AFAS teruggegeven.

Advies is om contact op te nemen met AFAS Support onder vermelding van de profitLogReference.

Ik heb met onze AFAS support gesproken. Zij kunnen de profit_salesorderlines GetConnector zonder problemen uitlezen en geven aan dat er volgens hun niets mis is. Is er iets anders dat ik zou kunnen proberen? profit_salesorderlines is de belangrijkste tabel voor mijn datamodel.

Voor anderen met dit probleem: De uitdaging lag uiteindelijk bij één specifieke kolom, in mijn geval CurrencyId. Het probleem is verholpen door deze kolom te verwijderen uit de GetConnectors

Als het veld CurrencyId voorkomt in de orderbyfieldids, dan zal AFAS een HTTP-500 melding geven.

Het veld currencyId heeft een reguliere definitie binnen AFAS:

{
      "id": "CurrencyId",
      "fieldId": "U006",
      "dataType": "string",
      "label": "Valuta",
      "length": 3,
      "controlType": 5,
      "decimals": 0,
      "decimalsFieldId": ""
    }

Het veld zal uitgesloten worden in de releases 25.0.85 en nieuwer van de sortering ingezet om weggelaten rijen te vermijden. Dit zal geen effecten hebben. De HTTP 500-melding onder itgenaoe027 zal hierdoor verdwijnen.

Eventueel kan overwogen worden dit te melden als bug op de AFAS API’s bij AFAS Support.

Reproductie opwekken foutmelding:

https://NUMMER.rest.afas.online/profitrestservices/connectors/Profit_Debtor?take=1000&orderbyfieldids=CurrencyId

Een workaround is om voorlopig de driverattribuut analysis-add-default-sort-get-connectors te wijzigen in false in de connection string op de datacontainer.