Update Exact Online mbv Excel lijst

Ik heb een Query gemaakt om alle openstaande verkooporderregels met leverdatum in Excel weer te geven.

Nu wil ik voor een aantal regels de leverdatum aanpassen omdat de levering vertraagd is.

Kan ik de excel lijst aanpassen en dan middels een soort van update commando, de regels in Exact Online laten aanpassen?

Ja, het gebruik van update en andere mutaties is mogelijk op Exact Online voor zover de achterliggende API’s dat ondersteunen.

Een goed startpunt voor zelfstudie is:

Bedankt voor de terugkoppeling.

Mijn vraag is eigenlijk of dit ook met Invantive Control voor Excel gaat.

Kan ik via de modelbouwer een model maken dat de aangepaste data terugschrijft in Exact Online?

Of heb ik hier weer andere software voor nodig?

Invantive Control for Excel bevat mogelijkheden voor het lezen, muteren en terugschrijven van blokinhoud. Zie:

Dit vereist wel uitgebreide kennis van de werking van de Modelleur, welke niet uitgebreid gedocumenteerd is.

Als alternatief kan ook gebruikt worden:

Is het mogelijk om samen o.b.v. consulting een Invantive for Excel model te maken dat de leverdatum op orderregelniveau kan terugschrijven naar Exact Online?

Of is er een mogelijkheid om een uitgebreidere Modelleur training te volgen waarin dergelijke kennis wordt behandeld?

Advies is om via een kort consult dit in te plannen via de chat op de website.

Binnen het Invantive partnerkanaal zijn er weinig partners die deze specifieke combinatie afdekken.

Een uitgebreide training bestaat niet, maar tijdens een kort consult kan kennis overgedragen worden. Verder wordt in de loop van dit jaar de referentiedocumentatie uitgebreid op https://documentation.invantive.com.