Stamgegevens Exact Online updaten via Invantive Control for Excel

Ik wil graag stamgegevens in mijn Exact Online administratie(s) updaten. Daarvoor zijn XML bestanden nodig (Excel & CSV is te beperkt). Kan ik via Invantive Control for Excel stamgegevens (denk aan kostenplaatsen, grootboek enz) direct in Exact Online bijwerken? Of is er een mogelijkheid een XML bestand aan te maken dat vervolgens via de standaard importfunctie kan worden gebruikt?

Het is inderdaad mogelijk via de XML en REST API bepaalde stamgegevens te wijzigen. Daarvoor kan in de Query Tool de nodige SQL statements geschreven worden.

Kijk om een idee te krijgen van zo’n statement hier: Bijwerken grootboekrekening via update op Exact Online.

Let wel op dat met het uitvoeren van dit soort statements per ongeluk meer gegevens in Exact Online gewijzigd kunnen worden dan bedoeld. Daarom is het verstandig eerst een backup te maken.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.