Vastleggen gegevens na publicatie

Is het mogelijk om na publicatie van gegevens waardes te laten variëren volgens een geselecteerde ‘periode’?

In een bestaand rapport hebben we een dropdown-menu waarin bv. periode ‘5’,‘6’;… kan gekozen worden in de boekhouding.

Is het mogelijk dat de waardes in cellen die afhankelijk zijn van die keuze wijzigen nadat iemand een alternatieve waarde heeft gekozen in een gepubliceerd bestand?

Ik kom niet goed uit de vraag. Het gebruik van “Publicatie” verwart enigszins in verhouding met de rest van de vraag.

Wordt met “Publicatie” de blauwe knop bedoeld in het lint waarmee een platgeslagen versie van een rekenmodel gemaakt kan worden?

Als een Invantive Control rapportagemodel een cel bevat met een keuze, dan zal zoals overal in Excel een wijziging meteen doorgerekend worden in afhankelijke cellen.

Bedankt voor uw snelle antwoord! Ik bedoel inderdaad “Publicatie” in het lint. Er wordt dan een werkmap gecreëerd zonder actieve formules, waarbij een gebruiker zonder Invantive volgens mij geen cellen meer kan wijzigen die maken dat er andere waardes verschijnen? Bv.: Cel A verwijst naar cel B. Cel B bevat een tijdsblok dat, eenmaal gewijzigd, geen nieuwe waardes meer invult in cel A als een gebruiker zonder Invantive een wijziging aanbrengt in een gepubliceerd bestand?

Heeft een gebruiker ook een Invantive-account nodig om ten volle gebruik te kunnen maken van gepubliceerde werkmappen?

Correct; als bij het publiceren het vinkje uit stond bij formules, dan zijn de formules vervangen door waardes.

Nee, een Excel-gebruiker die een gepubliceerd spreadsheet krijgt waarbij het vinkje bij “Invantive Control Model” uit stond tijdens het publiceren heeft geen Invantive-product nodig om het spreadsheet te gebruiken.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.