Veldkiezer bij data analyse Invantive Control for Excel vastzetten

Bij Invantive Control for Excel. Wanneer je op de data analyse gaat staan van Exact Online, als ik bijvoorbeeld op verkoopfacturen klikt geeft de data analyse mij vooral een groot bestand met soms onnodige data wat niet gebruikt wordt.

Echter moet als de data upgedate telkens bij de veldkiezer de vinkjes uitklikken zodat ik dan de onnodige data kan filteren.

De vraag luid dan ook, is het mogelijk om de vinkjes vast te kunnen zetten zodat je niet telkens de die vinkjes van de veldkiezer uit de data analyse hoeft uit te vinken?

Op dit moment is er geen mogelijkheid om de gekozen kolommen bij de Data Analyse-downloadmogelijkheid in het Modelleur-lint te onthouden.

In de praktijk wordt meestal gebruik gemaakt van een draaitabel: de opgehaalde gegevens worden een benoemd bereik in Excel met een naam zoals “Verkoopfacturen”.

Deze naam kan gebruikt worden bij de optie “Draaitabel” in het Toevoegen-lint. Vul als bron de naam in, en vervolgens kan een matrix- of tabel-weergave samengesteld worden met alleen de benodigde velden.

De werking van draaitabellen kan teruggevonden worden in de Microsoft Excel-documentatie of bijvoorbeeld voor een eerste kennismaking:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.