Het veld “c_hsbcad_subsidiary” is verdwenen uit de tabel V2.Companies (TeamLeader). Vermoedelijk was het niet de bedoeling dat “hsbcad” in de naam stond, maar we hebben dit veld wel degelijk nodig. Kan dit veld (= custom field) opnieuw toegevoegd worden ? Alvast bedankt.
Op basis van het voorvoegsel c_
is dit een custom field. Custom fields worden automatisch bepaald op basis van de metadata die Teamleader Focus opgeeft.
Is dit custom field hernoemd?
Of is dit een multi-select custom field (een veld met meerdere waardes)?
Correct, dit veld is (foutief) geconfigureerd als een “multi-select”. Ik ga het opnieuw aanmaken als een “single-select”. Wel vreemd dat het gisteren wél beschikbaar was in de tabel (en je kan het type niet wijzigen in TeamLeader, je dient het custom field eerst te deleten en opnieuw aan te maken).
Het verdwijnen is dan correct. Per abuis werden voorheen multi-select velden getoond als een veld binnen de hoofdtabel. In een volgende release zal hiervoor een 1:n-tabel automatisch geconstrueerd worden (zie ook Enorme prestatieverbetering Teamleader Focus custom fields voor Contacts, Companies en Deals).
Bedankt voor de toelichting. Ondertussen heb ik het veld opnieuw aangemaakt als een single-select. Ik zie het veld alvast in de “invantive cloud” (via de UniversalSQL) maar het komt nog niet binnen in PowerBI via de OData connectie. Loopt daar misschien een nachtverwerking over ?
Advies is om het verlopen van alle caches (vaak 16 uur of 24 uur) af te wachten. Metadata zoals custom fields wordt vaak voor langere tijd gecached door Invantive Cloud.
Sorry maar ik heb het veld “ACME subsidiary” nu meer dan 24 uur geleden opnieuw aangemaakt in TeamLeader Focus als “single-select” maar het verschijnt nog steeds niet in Power BI. Kan dit toch geverifieerd worden?
We zijn nu 48 uur verder en het veld verschijnt nog steeds niet in PowerBI. De cache kan dus niet de reden zijn. Kan hier aub gecheckt wordt waarom dit veld (als enige) niet doorkomt ? Alvast bedankt.
De definities van custom fields worden gedurende 15 minuten gecachet en daarna opnieuw geladen. Nieuwe custom fields horen automatisch getoond te worden als na langer dan 15 minuten een nieuwe databaseverbinding geopend wordt.
Er is geen andere reden bekend waarom een nieuw veld niet zou doorkomen.
Advies is om de cache volledig te resetten via het menu rechtsboven op Invantive Bridge Online.
Nee, het betreft een numeriek veld en werd al een week geleden aangemaakt. En de cache heb ik al verschillende keren leeggemaakt.