Vernieuwen data Loket werkt niet na aanpassen wachtwoord

Gisteren hebben wij ons wachtwoord aangepast voor Invantive Cloud. Nu willen we we in Power BI connectie maken met Loket. We hebben daarvoor ook het wachtwoord aangepast in Power BI en gebruiken we precies dezelfde aanmeldgegevens als die we bij Invantive Cloud gebruiken.

Nu krijgen we alleen de data niet meer opgehaald en krijgen we mailtjes over beveiligingswaarschuwingen met mislukte aanmeldingspogingen. In de Power BI desktop versie werkt het ophalen van de data wel, maar in de Power BI service (app.powerbi.com) niet.

Hij lijkt dus op een of andere manier het nieuwe wachtwoord niet te pakken en hierdoor geen verbinding te maken. We krijgen de volgende melding:

image

Hebben jullie hier een oplossing voor?

Een time-out melding kan veroorzaakt worden doordat bij een ongeldig wachtwoord er een geforceerde vertraging optreedt. Die vertraging wordt steeds langer bij herhaalde pogingen en zal meerdere uren actief blijven totdat het juiste wachtwoord gebruikt wordt.

Advies is om aan te melden op Invantive Bridge Online Monitoring.

Zijn daar meldingen zichtbaar bij de requests vanuit Power BI Service?

Staat daar een niet-0 waarde bij vertraging op mislukte authenticatie in de rechterkolom? Zo ja, dan verklaart dit mogelijk de time-out.

Welke foutmelding staat er onderaan in de linkerkolom (code en tekst)?

De verbinding werkt weer, bedankt!

Prettig te horen! Wat was het achterliggende probleem cq. actie?

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.