Vernieuwprobleem: nieuwe versie view lijkt niet door te komen in PowerBI.com

Ik heb gisteren een view aangemaakt in Invantive Cloud (Voorraadanalyse_R, zie Eigen database-views gebruiken voor SQL en BI-tools) in de startup SQL.

Er is echter nog een refreshprobleem; blijkbaar wordt de oude definitie gebruikt.

Ik heb al meermaals de cache proberen resetten. Maar ik krijg nog steeds foutmeldingen. De kolommen komen niet door.

Kan iemand hierbij helpen?

Het lijkt er op dat de Cache Reset is uitgevoerd met een ander Invantive Cloud-gebruikersaccount dan het Invantive Cloud-gebruikersaccount dat het rapport in Power BI opvraagt.

Vanwege de beveiliging is de cache strikt gescheiden per gebruiker.

Advies is om aan te melden op Invantive Bridge Online als de Invantive Cloud-gebruiker die de Power BI-verversing uitvoert. Kies dan “Cache reset” uit het menu rechtsboven.

Ook al is mijn gebruikersaccount gedelegeerd voor dezelfde organisatie?

Ja, de cache is strikt per Invantive Cloud-gebruiker. Elke gebruiker heeft ook zijn eigen encryptietoken voor het versleutelen van cache data op Invantive Bridge Online.

Merk op dat de authenticatiegegevens op Invantive Data Guard per organisatie anders versleuteld zijn zoals beschreven in Invantive Cloud Structure (Engels).

De cache werd gereset door de gebruiker van de organisatie. Maar nog steeds geeft de query errorkolommen. Kan iemand snel helpen hierbij?

Het probleem is automatisch opgelost, mogelijk door een cycle op de dienst.

Dit is nog steeds een probleem. Hoe lossen we dit op?

E.e.a. is nagelopen; het vervangen van een view door de nieuwe definitie is mogelijk, en vereist uitvoering van de (toegevoegde) stappen beschreven op Eigen database-views gebruiken voor SQL en BI-tools.