Visma.net data kopiëren via Power Automate naar Azure SQL

Hoe kan ik data van Visma.net Financials die via Invantive Cloud loopt uitlezen via Power Automate en naar onze eigen Azure SQL kopiëren?

Is het mogelijk om een URL naar een Microsoft documentatiepagina toe te voegen hoe dat met Power Automate zou moeten?

Meestal wordt gebruik gemaakt van:

Van de eerste zitten de kosten in het abonnement, de tweede zal enige extra kosten bij Microsoft met zich mee brengen.

Van de eerste is een stuk voorbeeldcode te vinden in:

Van de tweede optie om Visma.net te kopiëren naar Azure SQL Server geeft de hyperlink hierboven de aanbevolen stappen.

Er zijn meerdere connectoren met Power Automate, maar ik denk dat we de API-connector moeten gebruiken hiervoor.

Er is geen duidelijke documentatiepagina voor te vinden, maar het is zoiets: HTTP actions reference - Power Automate | Microsoft Learn

Hieronder de velden die ik kan gebruiken om connectie te maken via een API-connector:

Het is ons niet duidelijk cq. niet bekend hoe via Power Automate een ETL-proces realistischerwijze gerealiseerd kan worden tussen twee platformen. Voor zover bekend is het een procesautomatiseringstool en geen ETL-tool.

Ik denk dat ik het heb nu. De Odata URL kan ingevoegd worden in de vorm van: https://bridge-online.cloud/*omgeving*/odata4/VismaNet.CurrencyRate.CurrencyRate@vnt.

De geretourneerde JSON kan vervolgens gebruikt worden om data in de Azure SQL te laden.

Topic kan gesloten worden.