Itgenvnt008 Visma.net Financials moet ten minste één bedrijf hebben geconfigureerd en beschikbaar voor de gebruiker

Bij het aanmaken van een Visma.net database voor Power BI krijg ik de volgende melding:

itgenvnt008
De database ‘Invantive Cloud - Test VismaNet’ kon niet worden geopend.
Visma.net Financials moet ten minste één bedrijf hebben geconfigureerd en beschikbaar voor de gebruiker.
Maak s.v.p. en/of wijs ten minste één bedrijf in Visma.net toe aan de gebruiker.
Zorg er ook voor dat uw Visma.net-licentie nog actief is en dat de gebruiker voldoende rechten heeft.

De stappen uit de Visma.net-documentatie van Invantive heb ik gecontroleerd:

Please make sure your user is authorized to use the API when no companies are listed in AvailableContext. Typically the user needs the following user roles: ‘Financials User’ and ‘Financials Administrator’. Test the privileges using Visma.net Integrations Documentation and choosing the ‘Authorize’ button. When successfully authorized, the Authorize button should be replaced by a ‘Logout’ button. In case of a JSON error message contact your application administrator.

Hoe maak ik hiermee een Visma.net database?

Advies is om in eerste instantie de applicatiebeheerder (met rol “Customers Administrator”) de instellingen laten controleren via https://home.visma.com/. Volg hierbij de stappen zoals beschreven in:

Essentieel is dat de gebruiker op de gewenste Visma.net bedrijven de volgende rollen heeft:

  • Financials User
  • Financials Administrator

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.