Itgenoda219 melding bij Visma.net Het OAuth-accesstoken voor Visma.net Financials is verlopen of wordt momenteel niet geaccepteerd

Op elke Visma.net database lijk ik elke twee weken een foutmelding te krijgen:

itgenoda219
De database ‘Invantive Bridge Online - User 960ef2a3-bd76-4146-bdec-d13289da7671: Database 3321’ kon niet worden geopend.
Het OAuth-accesstoken voor Visma.net Financials is verlopen of wordt momenteel niet geaccepteerd
Controleer of Visma.net Financials online is. Probeer het later nog eens als Visma.net Financials offline is.
Vernieuw authenticatie wanneer Visma.net Financials online is en het accesstoken nog steeds niet geaccepteerd wordt.

Als ik kies voor Vernieuw Autorisatie dan werkt het weer twee weken.

Deze kwestie is nog in behandeling. Zijn er nog reacties/updates hierover?

Helaas nog steeds een probleem. Updates?

Op dit moment is er nog geen update. De laatste meetpunten zijn:

Datum
2022-10-18
2022-11-10
2022-11-19
2022-11-23
2022-12-05
2022-12-06
2022-12-12
2023-02-03
2023-02-05

De foutcode itgenoda219 is verfijnd naar itgenvnt038 voor dit probleem.

De onderliggende foutmelding is:

{"ExceptionType":"IPPException","ExceptionMessage":"Invalid Token","ExceptionFaultCode":"12010","ExceptionMessageID":"12010_e9cdb5e9-ee13-421b-afee-c288a8fc6435","ExceptionDetails":""}

De mogelijke oorzaak is dat Visma.net blijkbaar ook voorgaande tokens laat vervallen als een nieuwe gemaakt wordt voor de combinatie van client ID en Visma.net Financials user.

Visma heeft geen plannen om de Swagger te corrigeren. Een oude versie van de Swagger is vastgezet en in gebruik genomen.

Ik denk dat ik erachter ben wanneer de autorisatie verloopt. Het vervallen van de autorisatie is niet afhankelijk van tijd.

Ik werk met meerdere database replica’s in Invantive Cloud met een use function op company code in de SQL (om load en security te bevorderen). Wanneer ik geautoriseerd ben voor één replica, dan vervalt de autorisatie voor de ander. Zodra ik voor de ander autoriseer, vervalt de één weer. Kan het kloppen dat het niet werkt voor meerdere databases met de Visma.net koppeling? Of ligt het aan een bepaalde setting?

Dat is correct. Visma.net heeft op dit moment net zoals Exact Online maximaal 1 voorkomen van de combinatie client ID met gebruiker (“enkelvoudige authenticatie identifier”).

In afwachting van de (grote) veranderingen qua OAuth op Visma.net aangekondigd voor de korte termijn zal voor dit probleem op dit moment geen actie ondernomen worden, mede omdat de oude OAuth-implementatie vrijwel geen mogelijkheden biedt om meerdere client ID’s te registreren.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.