We couldn't authenticate with the credentials provided" bij Power BI download

Ik loop tegen een issue aan met Invantive Cloud. Als ik een nieuw rapport in PowerBI probeer te maken en data probeer binnen te halen via OData dan krijg ik de melding:

We couldn’t authenticate with the credentials provided.

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd en username/password zijn correct want ik kan wel inloggen op de Invantive website.

Ik heb ook even op het forum gekeken en vond alleen een issue/oplossing als mensen hun account delen, maar dat gebeurt hier niet.

Het opvallende is dat bestaande PowerBI rapporten wel gewoon werken. Het gaat fout als ik een nieuw rapport probeer te maken.

Enig idee waar ik de fout moeten zoeken?

De gebruikte user name en wachtwoord werken wel bij bestaande Power BI rapporten op Exact Online en bij het aanmelden op Invantive Cloud.

Controleer svp zorgvuldig dat de Invantive Cloud gebruikersnaam en wachtwoord worden ingevuld.

In geval van twijfel: zet de gebruikersnaam en wachtwoord in de Windows kladblok en gebruik kopieren/plakken om ze in te vullen in Power BI.

Controleer ook dat niet per abuis de Exact Online gebruikersnaam en wachtwoord worden ingevuld. Het aanmelden vanuit Power BI op de Exact Online database gaat alleen met de Invantive Cloud aanmeldgegevens.

Ik heb eea gecontroleerd en kan met gebruikte username en password gewoon inloggen op Invantive Cloud website. Kan ook Bridge monitoring uitvoeren.
Ik heb ook al geprobeerd via Odata feed → Windows → use alternate credentials en dan username/password invoeren. Geeft dezelfde foutmelding. Ik zal ook intern checken of the OData feed URL correct is.

Het zou moeten werken via Basic links aanklikken en dan invoeren.

Werkt het wel via https://access-odata.com ?

Ja, dat werkt wel gewoon. Ik zal ook nog via Basics proberen.

Probleem opgelost. Geen idee waarom, exact hetzelfde gedaan als gisteren… Hopelijk komt het niet weer terug.

Blij te horen. Voor zekerheid: kies in Power BI altijd Basic / Basis authenticatie. Vul daar de gebruikersnaam en wachtwoord voor Invantive Cloud in.