Moet telkens wachtwoord invoeren in Power BI

Bij het downloaden van Exact Online data in Power BI krijg ik regelmatig de foutmelding:

We couldn’t authenticate with the credentials provided. Please try again.

Ik voer vervolgens mijn gebruikersnaam en wachtwoord in via Basic authenticatie. Hij downloadt dan even, en geeft weer een foutmelding.

In de Auditgebeurtenissen zie ik:

Bij de geschatte locatie staat er afwisselend plaats A en plaats B. De foutmnelding itgenuuy077:

Log in to Invantive Bridge Online failed due to missing password.

wordt minder vaak geregistreerd dan dat ik problemen ervaar.

Hoe kan ik me juist aanmelden?

Dit is geen bekend probleem. Mogelijkerwijs is het account gedeeld met een derde. Voor gebruik door derden zoals consultants raden we sterk af om wachtwoorden en QR-codes te delen; accounts moeten tot fysieke personen herleidbaar zijn.

Een betere aanpak voor tijdelijk delen van de data is delegatie. Een uitleg hierover is te vinden op Toegang via delegatie op Invantive Cloud voor consultants.

Wat is er te zien qua foutmeldingen in de Bridge Online Monitoring? Staan daar HTTP 4xx codes?

Lost dit het probleem op?

Ik heb de URL van het level ingesteld op het gehele pad van de database include ‘/odata4’ en de derde partij gebruikt via delegatie zijn eigen account. Het downloaden werkt nu.