Aangeven tot wanneer een administratie bijgewerkt is?

Dag,

ik werk veel met downloads uit get my report.

Kan ik eenvoudig ophalen tot wanneer een administratie is bijgewerkt? Of kan een administrateur dat in een veld aangeven, waarna ik dat veld download via get my report? Of is er een andere slimmere manier?

Het begrip “tot wanneer bijgewerkt” rinkelt niet meteen een belletje. Kunt u een scenario geven?

Wij hebben 190 administraties bij een administratiekantoor belegd. Graag zou ik zien dat ze ergens in Exact aangeven tot welke datum de administratie is bijgewerkt (of dat dit wellicht automatisch gaat). Zo kan ik via een download uit Get My Report in 1 oogopslag de status van alle 190 administraties zien. Is dit meer helder zo?

Op administratieniveau is dit een lastige; hoogstens valt te denken aan misbruik van een veld of het gebruik van Administratieclassificaties. In dat laatste geval is het wel nodig om in de gaten te houden dat de Administratieclassificaties per abonnement anders zijn. Een zelfboekende ondernemer zal dus andere waardes zien.

Alternatief is om in een hoofdadministratie per administratie een rij aan te maken, bijvoorbeeld bij Artikelen en daar deze informatie vast te leggen.

Het blijft een lastige; omdat de trend is naar “altijd bij” is niet de verwachting dat Exact deze functionaliteit zal gaan toevoegen.

Mogelijk dat via de Exact Online community (support.exact.com) meer ideeën gegeven worden.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.