Afwijking relatienaam in Exact Online versus Power BI

Sinds kort is het me opgemerkt dat de output van het veld name is gewijzigd in databasetabellen m.b.t. de accounts in Exact Online (bijv. ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol) en i.p.v. de debiteurnaam nu een andere naam of een sleutel ophaalt.

Gaat er iets fout bij het ophalen van de data?

In onderstaande link worden datafouten m.b.t. klantnummers al vermeld. Dit is echter al een oude topic, je zou verwachten dat Exact deze problemen inmiddels heeft verholpen.

Dit is geen bekend probleem. Kun je (licht geanonimiseerd) een voorbeeld geven van de naam in Exact Online en de naam die in de download getoond wordt?

Treedt deze afwijking ook op bij het ophalen via Bridge Online?

Treedt deze afwijking ook op bij het ophalen via de SQL Editor op Invantive Cloud in dezelfde database?

Zie in onderstaande screenshot de data van Power BI (links) en van Exact Online (rechts).

Discrepantie

Via Bridge Online vind ik geen output bij het selecteren van een regel.

Via de SQL Editor op Invantive Cloud krijg ik wel de juiste waarde.

Dit alles heeft niets te maken met het registreren van een app in Exact Online neem ik aan?

Overigens is de naam in Power BI inmiddels opnieuw gewijzigd. Opnieuw in een willekeurige naam, beginnend met “They”.

Duidelijk. Waarschijnlijk is de anonimisatiemodule geactiveerd.

Controleer op de databasedefinitie in Invantive Cloud of er een vinkje gezet is bij:

  • Anonymize Personal Data
  • Anonymize Text

Als een van beiden ingeschakeld is, dan zullen namen en andere teksten herschreven worden naar een reeks van veelvoorkomende Nederlandse en Engelse namen.

Voor meer achtergrond zie Pseudonymizing a Data Warehouse the Swiss Way.

Daar lijkt het inderdaad op. Helaas zijn nog steeds deze veelvoorkomende namen te zien. Duurt dit doorgaans langer dan een uur?

Dit duurt normaliter voor de levensduur van de OData responsecache. Vaak 1…16 uur zoals ingesteld op de databasedefinitie.

Dank, ik zie weer de werkelijke data!

1 like