Sinds kort is het me opgemerkt dat de output van het veld name is gewijzigd in databasetabellen m.b.t. de accounts in Exact Online (bijv. ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol) en i.p.v. de debiteurnaam nu een andere naam of een sleutel ophaalt.
Gaat er iets fout bij het ophalen van de data?
In onderstaande link worden datafouten m.b.t. klantnummers al vermeld. Dit is echter al een oude topic, je zou verwachten dat Exact deze problemen inmiddels heeft verholpen.
Dit is geen bekend probleem. Kun je (licht geanonimiseerd) een voorbeeld geven van de naam in Exact Online en de naam die in de download getoond wordt?
Treedt deze afwijking ook op bij het ophalen via Bridge Online?
Treedt deze afwijking ook op bij het ophalen via de SQL Editor op Invantive Cloud in dezelfde database?
Duidelijk. Waarschijnlijk is de anonimisatiemodule geactiveerd.
Controleer op de databasedefinitie in Invantive Cloud of er een vinkje gezet is bij:
Anonymize Personal Data
Anonymize Text
Als een van beiden ingeschakeld is, dan zullen namen en andere teksten herschreven worden naar een reeks van veelvoorkomende Nederlandse en Engelse namen.