Bestaande PowerBI dashboards halen geen data meer op uit Exact Online

Sinds de wijziging van ons contract naar de juiste juridische entiteit worden er een aantal dashboards niet goed meer vernieuwd.

De data uit de query “transaction lines” is leeg terwijl deze normaal gesproken alle transactieregels van de betreffende divisie uit Exact Online haalde.

Er is dus ook geen sprake van een foutmelding in Power BI, aangezien de koppeling tussen Invantive en Exact Online wel bestaat en werkt.

Het probleem zit bij divisies 2787614 en 3150700.

Hoe los ik dit op?

Enkele vragen om het probleem scherper te krijgen:

  • Om welke tabel gaat het precies?
  • Ontbreekt de data voor alle administraties of alleen voor deze of zijn dit alle?
  • Staan de divisies wel in de tabel SystemDivisions?
  • Staan de dagboeken van de divisies wel in de tabel ExactOnlineREST..Journals?

Waarschijnlijk is het een Exact Online-rechten issue voor de Exact Online gebruiker die voor de database gebruikt is.

Mogelijk bieden deze artikelen en doorverwijzingen hulp:

  • Het gaat om alle tabellen in de dashboards van beide divisies.
  • De overige administraties die we hebben (zoals 1026174 en 2593631) werken wel.

Dit had ik al eerder aangegeven in een chat, maar op onze factuur zie ik de divisies 2787614 en 3150700 helemaal niet terug terwijl andere Exact Online administraties die wij niet meer gebruiken daar wel op staan (gaat om 2596220 en 2606676). Hierdoor denk ik dat de divisies niet in “SystemDivisions” staan maar ik weet niet goed waar ik dit dien te controleren.

Bovenstaand advies is aangepast door het woord “tabel” toe te voegen.

De volgende vragen helpen om het probleem duidelijker te krijgen:

  • Staan de divisies wel in de tabel SystemDivisions?
  • Staan de dagboeken van de divisies wel in de tabel ExactOnlineREST..Journals?

Waarschijnlijk is het een Exact Online-rechten issue voor de Exact Online gebruiker die voor de database gebruikt is. Het toekennen van extra administraties aan de gebruiker zal mogelijk soelaas bieden; zie de tips onderaan. Het kan enige tijd duren totdat de wijziging weer zichtbaar wordt; het gebruik van “Cache resetten” in Invantive Bridge Online en Invantive Cloud kan dit versnellen (zie Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI).

Als een andere Exact Online gebruiker gekoppeld dient te worden, gebruik dan de knop “Autorisatie Vernieuwen” bij de datacontainer; zie ook Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652).

Mogelijk bieden deze artikelen en doorverwijzingen hulp bij het controleren van de rechten van de Exact Online gebruiker en abonnement:

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.