Andere resultaten in PowerBI dan meegegeven in Startup SQL van Invantive Cloud database

Via support heb ik recent een Startup SQL laten toevoegen aan een nieuwe Invantive cloud database. Doelstelling hiervan was om een aantal administraties aan de voorkant te filteren zodat we niet onnodig veel administraties aanraken.

Wanneer we deze Bridge Online URL in een nieuw PowerBI bestand aanroepen hadden wij verwacht om uitsluitend resultaten te zien van de administraties zoals gedefinieerd in de Startup SQL.

Echter krijgen we wanneer we in het dasbhoard een tabel toevoegen veel meer administraties te zien:

Zijn we een stap vergeten in dit proces? Of gaat er ergens anders iets fout?
Hoor het graag!

Welke tabel betreft dit?

Wat staat er in de Advanced Editor van Power BI?

Betreft SystemDivisions;

Het is correct (en wenselijk) dat SystemDivisions altijd alle beschikbare Exact Online administraties laat zien, los van het ingestelde filter via use. Deze vraag is vergelijkbaar met Select <column> from ExactOnlineREST.... en WHERE = .... geeft alle kolommen en geen data.

Tabellen zoals TransactionLinesIncremental laten alleen gegevens zien van de gekozen administraties.

De inhoud van SystemDivisions kan alleen beperkt worden door de Invantive Cloud minder rechten te geven vanuit Exact Online, zoals beschreven in Hoe trek ik de app rechten in voor Exact Online?. Meer informatie over app rechten is te vinden in bijvoorbeeld:

De achtergrond is te lezen in de rechterkolom in de Exact Online PDF. Meer uitleg over de drie hoofdsoorten qua tabellen staat op Dubbele regels in SystemDivisionClassifications op Exact Online - 2 van forums.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.