Bestaande PowerBI dashboards halen geen data meer op uit Exact Online

Bovenstaand advies is aangepast door het woord “tabel” toe te voegen.

De volgende vragen helpen om het probleem duidelijker te krijgen:

  • Staan de divisies wel in de tabel SystemDivisions?
  • Staan de dagboeken van de divisies wel in de tabel ExactOnlineREST..Journals?

Waarschijnlijk is het een Exact Online-rechten issue voor de Exact Online gebruiker die voor de database gebruikt is. Het toekennen van extra administraties aan de gebruiker zal mogelijk soelaas bieden; zie de tips onderaan. Het kan enige tijd duren totdat de wijziging weer zichtbaar wordt; het gebruik van “Cache resetten” in Invantive Bridge Online en Invantive Cloud kan dit versnellen (zie Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI).

Als een andere Exact Online gebruiker gekoppeld dient te worden, gebruik dan de knop “Autorisatie Vernieuwen” bij de datacontainer; zie ook Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652).

Mogelijk bieden deze artikelen en doorverwijzingen hulp bij het controleren van de rechten van de Exact Online gebruiker en abonnement: