Kan data uit Exact Online niet laden in Power BI

Ik heb twee databases namelijk Bouw7 en Exact Online. De data van Bouw7 wordt zonder problemen geladen, echter bij Exact Online niet. Inmiddels de datacontainer van EOL vernieuwd. De data uit Exact Online wordt of helemaal niet geldaden > wachten op online bridge cloud of stop na een tijdje.

Advies is om op Invantive Bridge Online monitoring te kijken wat de activiteit is zoals beschreven in:

Algemeen advies is om niet TransactionLinesBulk te gebruiken maar de signifcant snellere TransactionLinesIncremetal (zie Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen).

Meer tips staan op Wat zijn de aandachtspunten om Power BI te implementeren?

Mocht daarmee niet lukken, gelieve meer specifiek het scenario te schetsen qua aantallen rijen, reactietijden en een schermafdruk van het desbetreffende request uit Bridge Online Monitoring Details toe te voegen.

TransactionLinesIncremetal kan ik wel laden echter mis dan het veld GLaccountcode om een koppeling te maken met de tabellen uit Bouw7.

image

Hoe krijg ik GLAccount gekoppeld aan de grootboekrekening?

De relaties zijn terug te vinden in het Exact Online API-diagram:

Typisch zou dit een relatie zijn op basis van ID en Division naar GLAccountsIncremental.

Uw Power BI-consultant kan u ook hierbij helpen.

Helaas kom ik niet verder.

Graag hulp om tabellen te koppelen.

Advies is om extra kennis in te winnen over het gebruik van Power BI. Dit kan door Power BI-consultant te betrekken, gebruik te maken van de video’s over Power BI op YouTube of een cursus bij https://get-responsive.com/.

Alternatief is gebruik van https://get-my-report.com met voorgedefinieerde rapporten op basis van Excel.