Tijdens het handmatig verversen van de Exact Online gegevens in mijn Power BI rapport, blijft het laden van de Incremental TransactionLines tabel hangen op “Waiting for Bridge-online.cloud”. Ik heb gezien dat dit eerder bij andere is voorgekomen, maar kan de oorzaak/oplossing niet achterhalen.
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:
- de titelbalk met de request ID,
- de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
- de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
- de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI. U ziet alleen de verzoeken van de gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Bij deze:
Request ID: 0HN9BNCNJ2PEP:00000001
Pad: ...-exact-online-1/odata/ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol?$filter=Type%20ne%20310
De download met request ID 0HN9BNCNJ2PEP:00000001
is na de maximale duur van 5 uur afgebroken. Hij had geen voortgang gemaakt omdat een andere identieke download actief was.
Advies is om in ieder geval de cache levensduur van 60 seconden te verhogen naar een reguliere waarde zoals 3600.
In de afgelopen 4 weken zijn er 267 identieke downloads gevonden, waarvan er enkele pakweg tienduidend rijen retourneerden. De rest was niet succesvol.
Er van uit gaande dat er relatief weinig rijen in deze administratie(s) zitten, is onbekend waarom de downloads niet eindigen. Via een andere weg zal contact gezocht t.b.v. delegatie.
Het aanpassen van de Incremental tabellen naar bulk lijkt een tijdelijke fix te kunnen zijn. Natuurlijk niet de meest wenselijke…
Daarnaast treed bij het gebruik van de BULK in sommige gevallen de volgende ‘bug’ nog op:
Gelieve de delegatie te verlengen tot minimaal 1 week.
Vanwege het consultancy-abonnement is momenteel niet mogelijk om deze te testen; een consultancy-abonnement is alleen bruikbaar tijdens de lokale werkuren.
Delegatie is verlengd.
Het probleem is niet reproduceerbaar gebleken. Bij de eerste poging duurde het 36 seconden (cache vullen waarschijnlijk), bij tweede poging 3 seconden.
Het volgende statement onder de commando-prompt van Windows is gebruikt om de download uit te voeren:
curl --output c:\temp\resultaat.json https://bridge-online.cloud/acme-exact-online-1/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol?$filter=Type%20ne%20310 --user john.doe@acme.com:secret
Advies is nogmaals proberen.
Ik heb het nogmaals geprobeerd en nu gaat het inderdaad goed. Vreemd, maar opgelost dus! Bedankt!
Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.