Bepaal Autotask API gebruiker en wachtwoord voor Power BI connector en SQL

Go to English version

Alle Autotask API’s zijn beschikbaar met Power BI op Invantive Cloud en met Invantive SQL op Invantive Query Tool, Invantive Data Hub, Invantive Control voor Excel, Invantive Composition voor Word en Invantive Data Replicator.

De lijst van Autotask tabellen is beschikbaar online:

De lijst van tabellen is ook beschikbaar in de Beschikbare Objecten tab in zowel de Online SQL Editor als Invantive Query Tool:

Elke tabel kan worden opgevraagd met SQL:

Op dezelfde manier kan de connector naast Power BI ook worden gebruikt om gegevens te laden in een Microsoft SQL Server datawarehouse of Azure Data Factory.

Voor de registratie van een database bij Autotask is een zogenaamde “API-gebruiker” nodig. Een API-gebruiker is een speciaal type gebruiker, anders dan gewone Autotask-gebruikers. Dit onderwerp beschrijft de stappen voor het registreren en/of vinden van uw API-gebruiker:

Gebruik de API-gebruiker om u aan te melden bij Autotask met Invantive SQL. De gewone gebruikersnaam zal niet werken.

Ik heb eerder (in september of oktober) een database voor Autotask ingesteld in Invantive Cloud. Destijds moest een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven worden. Als ik deze database nu probeer te gebruiken krijg ik de uitzonderingscode:

itgenatr010
A custom integration code must be provided.
Specify an AutoTask integration code using the attribute api-integration-code.

Wat me opvalt is dat als ik een nieuwe Autotask database wil toevoegen er ook om een API-integratiecode wordt gevraagd. Dit refereert als ik het goed heb naar de API tracking identifier van Autotask, deze staat op None ingesteld.

Wat mij uit bovenstaand bericht niet helemaal duidelijk is, is welke optie hier gekozen moet worden. Gaat het om Custom of Integration Vendor?

Terechte vraag.

Op dit moment is het nodig om de API Tracking Identifier op “Custom (Internal Integration)” te zetten. De tekst hierboven is er op aangepast.

De Autotask-driver is relatief nieuw. Mogelijk dat specifiek voor gebruik op Invantive Cloud de optie “Integration Vendor” beschikbaar komt, waarbij alle Autotask integraties met een Invantive applicatiecode verwerkt worden. De certificering hiervoor is momenteel nog niet afgerond.

1 like