Bij SalesInvoicesExploded op Exact Online: itgenoda061 - Een interne fout is opgetreden van de soort 'DDC4AB'

Bij het ophalen van SalesInvoicesExploded in Power BI krijg ik de foutmelding:

DataSource.Error: OData: Aanvraag mislukt: De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) > Interne serverfout. (Een interne fout is opgetreden van de soort ‘DDC4AB’. Neem contact op met uw leverancier. (itgenoda061, 84fa84d4-0729-41bd-b7ce-edb2370c0f75))
Details:
DataSourceKind=OData
DataSourcePath=bridge-online.cloud/…/odata4/ExactOnlineREST.SalesInvoice.SalesInvoicesExploded@eol
Url=bridge-online.cloud/…/odata4/ExactOnlineREST.SalesInvoice.SalesInvoicesExploded@eol

Hoe los ik dit op?

De onderliggende fout bij itgenoda061 is zichtbaar in de Systeemberichten van Invantive Cloud:

Syntax error ‘:’ at position 0.
The remote server returned an error: (400) Bad Request.

bij het verwerken van de URL:

https://start.exactonline.nl/api/v1/2259934/salesinvoice/SalesInvoices?$expand=SalesInvoiceLines&$filter=::ancestor.::ancestor.InvoiceID+ne+null

Door de toepassing van het nieuwe “mandatory filtering” gaat dit fout. Er zal gekeken worden of de tabel weer werkend gemaakt kan worden.

Advies voor de langere termijn is om over te stappen op de *Incremental-tabellen zoals beschreven op Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen.

Bij de synchronisatie met Invantive Control krijg ik deze error ook op een bestaand model voor projecten.

Voor de Excel add-in Invantive Control is er een versie 20.2.13 beschikbaar die een oplossing biedt voor SalesOrdersExploded en SalesInvoicesExploded. Deze is te downloaden van Invantive(R) Control for Excel 22.0.509 | Release Notes.

Release 20.2.13 van Invantive Cloud biedt een oplossing voor SalesOrdersExploded en SalesInvoicesExploded op Exact Online. Deze release is vandaag in productie genomen.

Dank je wel voor de snelle oplossing!

Hij werkt! En ik krijg geen foutmeldingen meer …