Connectie maken met Exact Online lukt niet meer via UniversalSQL Server

Vrijdag kon ik een connectie makten met onze Exact-database in Server Management Studio vanuit Invantive UniversalSQL Server en werkte alles goed. Vanmorgen ging het traag en het haperde. Nu kan ik er helemaal niet meer in. Hoe kan dit?

Cannot connect to …
Connection Timeout Expired.
The timeout period elapsed while attempting to consume the pre-login handshake acknowledgement.
This could be because the pre-login handshake failed or the server was unable to response back in time.
The duration spent while attemtping to connect to this server was

• [Pre-Login] initialization = 117
  • handshake = 29953
    Time-out van wachtbewerking

Ik loop ook tegen hetzelfde probleem aan, maar dan met Snelstart. Ook zelfde foutmelding. Gisterochtend lukte het nog wel, maar vanaf gistermiddag niet meer.

Aantal vragen om beter in beeld te krijgen:

• Hoe laat op welke datum was dit?
  • Treedt dit op vanuit SQL Server Management Studio?

Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd en nu kom ik er weer in. Issue lijkt opgelost te zijn.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Itgenclr004 Internal failure on user validation

Dit was op 16-9, maar nu op 17-9 om 9.36 ervaar ik het probleem nog steeds. Ik kan nog steeds geen verbinding maken.

Ik heb dit inderdaad vanuit MS SQL Server Management Studio.

Dank voor de melding. Het onderzoek en bijbehorende aanpassingen lopen.

Een verbetering is met versie 25.0.25 van de Invantive UniversalSQL Server (BETA) in productie genomen.

Advies is nogmaals te proberen. De status is ook nu opvraagbaar via:

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.