Custom Teamleader-ticketstatus ophalen in Power BI

Bij het verwerken van tickets (“Centrale inbox”) naar Power BI kan ik de eigen statussen niet differentieren in Teamleader.V1.Tickets; ze heten allemaal “custom”.

Voorbeeld setup:

Voorbeeld ticket:

Custom-statussen worden in Teamleader.V1.Tickets altijd teruggegeven als “custom”.

Het toevoegen van Teamleader.V2.Tickets zal mogelijkerwijs soelaas bieden.

Vervolgstap is dat de recente Teamleader-mutaties toegevoegd gaan worden.

Teamleader.V2.Tickets bevat een ander structuur voor ticketstatus. Deze zijn te vinden in de tabel V2.TicketStatuses.

Beide tabellen zullen naar verwachting beschikbaar komen in de Teamleader V2-driver binnen 3 weken.

Merk op dat Teamleader deze nieuwe V2 API’s nog niet voorzien heeft van dezelfde features als V1. Er ontbreken bijvoorbeeld een aantal filteropties.

Advies is met de nieuwe tabellen nogmaals te proberen.

Ik gebruik Teamleader.V1.Tickets en krijg hier “Custom Statussen” terug als “Custom”.
In Teamleader.V2.TicketStatuses kan ik het label ophalen met hierin de definitie van de status.
Deze kunnen we mappen o.b.v. het status_id in de tabel Teamleader.V2.Tickets.

Is er ook een tabel waarmee ik het daadwerkelijke ticketnummer wat in Teamleader gehanteerd wordt, kan mappen met het id in Teamleaer.V2.Tickets?

Zie voorbeeld ticket id in Teamleader.V2.Tickets.
image

Zie voorbeeld ticket id in Teamleader.V1.Tickets
image