Custom Teamleader-ticketstatus ophalen in Power BI

Bij het verwerken van tickets (“Centrale inbox”) naar Power BI kan ik de eigen statussen niet differentieren in Teamleader.V1.Tickets; ze heten allemaal “custom”.

Voorbeeld setup:

Voorbeeld ticket:

Custom-statussen worden in Teamleader.V1.Tickets altijd teruggegeven als “custom”.

Het toevoegen van Teamleader.V2.Tickets zal mogelijkerwijs soelaas bieden.

Vervolgstap is dat de recente Teamleader-mutaties toegevoegd gaan worden.

Teamleader.V2.Tickets bevat een ander structuur voor ticketstatus. Deze zijn te vinden in de tabel V2.TicketStatuses.

Beide tabellen zullen naar verwachting beschikbaar komen in de Teamleader V2-driver binnen 3 weken.

Merk op dat Teamleader deze nieuwe V2 API’s nog niet voorzien heeft van dezelfde features als V1. Er ontbreken bijvoorbeeld een aantal filteropties.

Advies is met de nieuwe tabellen nogmaals te proberen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Vertaaltabel V1 / V2 ID’s Teamleader

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.