Steeds vaker krijgen we onderstaande foutmelding bij het automatisch draaien van een Exact Online-dataload via de task scheduler. Vaak als we het nog een keer proberen (of 2 of 3 keer later) doet deze het wel. Dit is problematisch omdat klanten 's morgen wel ververste gegevens verwachten.
De ingevoerde verificatiecode is onjuist of verlopen.
Probeer het nog een keer.
U kunt het nog 8 keer proberen.
Daarna wordt uw account tijdelijk (5 minuten) geblokkeerd.
2022-11-24 07:43:25.519 Error itgeneuy106:
Invantive.Basics.InvantiveSqlException
ValidationException
Bij controle blijkt dat het probleem breder speelt sinds ongeveer 19:36 op 21 november. Sindsdien treedt het probleem vaak op.
Het probleem is mogelijk gerelateerd aan het eerdere Exact Online-aanmeldprobleem. Men heeft blijkbaar moeite om het aanmeldproces stabiel te krijgen. Er komen nu twee identieke aanmeldvensters naar voren, waarbij in beiden de aanmeldcode ingevoerd moet worden. Dat doorbreekt de flow, ook voor webapplicaties.
Een oplossing is er momenteel nog niet. Het aanmeldscherm voor apps rammelt al geruime tijd behoorlijk. Dit hangt mogelijk samen met de aanpassingen op Exact Online voor Single-Signon.
Er wordt gewerkt aan een workaround die het opstarten en handmatig corrigeren van de Exact Online aanmelding via het Invantive Query Tool minder nodig maakt.
Het probleem in ExactOnline met dubbele aanmeldvensters voor de gebruikersnaam treedt niet meer op sinds circa 27 november 12:00. De periode waarin het probleem opgetreden is lijkt daarmee te lopen van 19:36 op 21 november tot 12:00 op 27 november.
Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.