De ingevoerde verificatiecode is onjuist of verlopen (itgeneuy106)

Dit probleem is gelijkend op Itgeneuy106 De ingevoerde verificatiecode is onjuist of verlopen.

Bij controle blijkt dat het probleem breder speelt sinds ongeveer 19:36 op 21 november. Sindsdien treedt het probleem vaak op.

Het probleem is mogelijk gerelateerd aan het eerdere Exact Online-aanmeldprobleem. Men heeft blijkbaar moeite om het aanmeldproces stabiel te krijgen. Er komen nu twee identieke aanmeldvensters naar voren, waarbij in beiden de aanmeldcode ingevoerd moet worden. Dat doorbreekt de flow, ook voor webapplicaties.

Het oorspronkelijke probleem is te vinden op Invantive Status - 400 Bad Request errors on Exact Online app authentication across all apps, including external.

De mogelijke achtergrond van dit probleem is te vinden op Invantive Status - Twee keer scherm op #ExactOnline voor gebruikersnaam bij inschrijven en gebruik.

Een oplossing is er momenteel nog niet. Het aanmeldscherm voor apps rammelt al geruime tijd behoorlijk. Dit hangt mogelijk samen met de aanpassingen op Exact Online voor Single-Signon.