DealWithActivities melding Invalid JSON

In opvolging van: DealWithActivities melding Invalid JSON.

We hebben de volgende reactie ontvangen van Active Campaign:

Hi Jordy!
Leslie here; I’m a Senior Customer Experience Specialist with the API/Integrations team and I’m happy to help :wave:t2:
I understand that you’re experiencing an error when running the following call (https://ACME.api-us1.com/api/3/deals?include=dealActivities&limit=100&offset=2400 ). Using Postman, I was able to successfully make the request.
It appears the issue is coming from the platform you’re using to retrieve the data; I can confirm the API endpoint is working as expected. I would recommend reaching out to either Invantive Cloud or Power BI (whichever is giving you the error) so that they can assist you further. I’m afraid we don’t have insight into how those platforms perform the requests.
If you have any other questions let me know, and have a good rest of your day!
Best,
name
ActiveCampaign // Customer Experience Team, API/Integrations

Advies is om de foutmelding op te wekken cq. te wachten tot die weer optreedt. Gelieve dan de Request-ID/Verzoek-ID (waarde in de titelbalk van de Details bij Invantive Bridge Online Monitoring) dan toe te voegen binnen 7 dagen na het optreden van de melding.

Hiermee kan gekeken worden welke melding momenteel optreedt.

Hierbij de Request-IDs:

0HMVB6IU15FLC:00000004 (HTTP/1.1)

0HMVB6IU15FLD:00000003 (HTTP/1.1)

Hierbij nogmaals de Verzoek-IDs:
0HMVLCUAVJL86:00000003 (HTTP/1.1)
0HMVLCUAVJL86:00000004 (HTTP/1.1)

0HMVLCUAVJL8R:00000002 (HTTP/1.1)

  • Verzoek ID: 0HN0LPJ7G20V0:00000003 (HTTP/1.1)

  • Berichtcode: itgenoda035

  • Uitzondering:

De verbinding met de website is onverwacht en met geweld verbroken om 01/18/2024 08:29:30 voor redenen zoals onvoldoende rechten, het vastlopen van de website, het opnieuw opstarten van het systeem, het hard afsluiten van een externe host of firewallactie. Het ophalen van gegevens is mislukt bij alle 3 pogingen gedurende 53 seconden. Neem contact op met de API-ondersteuning van ActiveCampaign. (https://acme.api-us1.com/api/3/deals?include=dealActivities&limit=100&offset=2600). De ActiveCampaign-server heeft een interne fout geretourneerd, meestal is dat een applicatiefout binnen ActiveCampaign. Neem contact op met de ondersteuning van ActiveCampaign met de verzamelde oproepgegevens van het native platform of stel een vraag op de Invantive-forums met deze oproepgegevens. (https://acme.api-us1.com/api/3/deals?include=dealActivities&limit=100&offset=2600). The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.

De foutmelding is gelokaliseerd.

Er zijn automatisch 3 pogingen gedaan om het volgende API-verzoek uit te voeren:

https://acme.api-us1.com/api/3/deals?include=dealActivities&limit=100&offset=2600

De tijdstippen waren:

  • 2024-01-18T08:29:28.5314044Z
  • 2024-01-18T08:28:54.8195798Z
  • 2024-01-18T08:28:36.7299385Z

Alle drie de keren trad een “Internal Server Error” op en de uitvoering duurde telkens tussen de 1900 ms en 2500 ms.

De direct eraan voorafgaande ophaling met offset-waarde 2500 is in 1x gelukt om 2024-01-18T08:28:36.1318782Z. Deze duurde slechte 397 ms. De offset-waarde 2400 duurde 384 ms en 2300 duurde 778 ms.

Het probleem treedt blijkbaar niet consistent op maar met tussenvallen. Het probleem is niet te relateren aan tekortkomingen in de Invantive-engine.

Er is in de weken voor 18 januari 2024 geen andere download uit dezelfde omgeving te vinden van dealActivities. Het is daarom niet bekend of het nog vaker dan 3x proberen soelaas biedt; dat zou bijvoorbeeld blijken als offset 2600 eens in de zoveel tijd wel slaagt.

Verder valt op dat de uitvoering bij een “Internal Server Error” consistent veel langer is dan wel succesvolle verzoeken (2000 ms versus pakweg 500 ms). Dit duidt op een probleem buiten de Invantive-engine, bijvoorbeeld een incidenteel routing issue van API-verzoek bij ActiveCampaign.

Advies is om het probleem bij ActiveCampaign opnieuw te adresseren en eventueel een duurtest uit te voeren aangezien het incidenteel optreedt.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.