Deel administraties in Exact Online niet benaderbaar

Ik ben aan het testen of dit pakket wat voor ons kan zijn, ik kan echter maar 5 administraties benaderen van onze Exact Online-boekhoudingen. Zo kom ik niet verder.

Is de licentie niet goed ingesteld ? of wat is er aan de hand.

De enige bedrijven die ik kan benaderen zijn 13 t/m 16 en 95. De bijbehorende dus niet.

Het aantal administraties dat zich binnen uw database bevindt met de gebruikte Exact Online-gebruiker is zichtbaar op Invantive Cloud bij Database → naam → Datacontainers en dan het veld “Laatste Aantal Partities”.

Dit aantal kunt u beperken tot een gedeelte zoals beschreven in:

Welke aantal partities ziet u staan?

Via welke opvraging ziet u maar 5 administraties, bijvoorbeeld welke precieze tabelnaam of welke SQL-query?

Laatste aantal partities: 36

Wanneer ik aangelogd binnen Exact de ID code opvraag of grootboekinformatie kan ik die alleen van de genoemde administraties opvragen. De rest blijft op nul staan. Geen info komt er dan.

Ik zie ook de melding voor degenen die ik niet kan benaderen dat de Exact Online Tokenwaarde nodig is om toe te voegen aan het HTTP verzoek. Die dient voor de rest dus ingesteld te worden. Vraag is hoe en waarom wel voor de 5 en niet voor de rest

Kunt u de meldingen specifieker maken door vermelden van:

  • Precieze tabelnaam
  • Precieze melding inclusief itgen... code?

Dat kan bijvoorbeeld als hieronder beschreven. U kunt ook overwegen gebruik te maken van Get My Report of een van onze partners te betrekken.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.