Dubbele waarden in loket PayrollRunPayslipTypeComponents?

Ik zou graag alle componenten van een salarisstrook willen ophalen van een salarisrun in Loket. Dit doe ik in de Invantive Query Tool middels het object

LoketNlRest.PayrollRunResults.PayrollRunPayslipTypeComponentsByPayrollRunId()

Echter, wanneer ik deze regels valideer met een salarisrunexport uit Loket, kom ik er achter dat in Invantive dubbele regels aanwezig zijn. Deze regels zijn identiek hetzelfde.

Onderstaand staat een voorbeeld van een query die ik uitvoer in de Invantive Query Tool. Hier zijn wel i.v.m. privacy de GUID’s weggehaald.

SELECT * 
FROM   LoketNlRest.PayrollRunResults.PayrollRunPayslipTypeComponentsByPayrollRunId("GUID")
WHERE  employmentId = "GUID"
ORDER 
BY     payrollComponent_key DESC 

Ik heb tevens ook in Power BI de view PayrollAdministrationPayrollRunPeriodComponentResults bekeken, en hier krijg ik hetzelfde resultaat wanneer ik kijk naar een specifieke payrollrun en medewerker.

Zouden jullie mij uit kunnen leggen waar deze dubbele waarden vandaan komen? En of dit de bedoeling is?

Er is geen bekend probleem met het verdubbelen van rijen. Zeer waarschijnlijk is dit 1-op-1 de data zoals die uit Loket terugkomt.

Advies is om in de view SessionIOs@DataDictionary te kijken welke API benaderd wordt. Dit zou de Select API URL moeten zijn zoals beschreven op de pagina:

Meer precies gaat het om een redelijk complexe Loket API waar zoals de gegevens teruggeven worden zoals beschreven bij Base Path:

_embedded[*].payrollPeriods[*].payslipTypes[*].payrollComponentResults[*]

De JSON met embedded kan eenvoudig zelf opgehaald worden met een native scalar request of via het inschakelen van native call logging. Die laatste optie werkt het eenvoudigst. Uitleg hierover is te vinden op:

Op basis van de data uit de native call logging kun je bekijken hoe de structuur van de primaire data is en wat de functionele reden is dat er dubbele waarden terugkomen.

Mocht de primaire data vanuit Loket niet aansluiten bij hetgeen Invantive SQL er van maakt, dan is het mogelijk om een consult te plannen. Mocht gedurende het consult blijken dat de SQL-engine de data verkeerd omzet, dan draagt Invantive de kosten. Een alternatief mocht je van mening zijn dat er sprake is van een bug is om een stappenplan op te stellen waarmee op een losse Loket-omgeving het probleem gereproduceerd kan worden.

1 like

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.