EmploymentWorkingHours bevat null waardes op Loket

Als ik de volgende tabel, EmploymentWorkingHours, ophaal, dan krijg ik alleen nog maar null waardes in de opgehaalde tabel te zien.

Op cloud.invantive.com worden wel waardes in de tabel EmploymentWorkingHours getoond, maar in Power BI niet. In Power BI is de kolom “whr_endDate” niet te raadplegen, terwijl deze wel op cloud.invantive.com te benaderen is.

De release van vorige week bevat naast de delegatie veel nieuwe mogelijkheden, maar helaas ook een bug op de Loket connector.

Deze bug zorgt er voor dat de kolomkoppen in de SQL Editor wel netjes zijn (de “label singular” is de gewenste kolomnaam), maar de echte kolomnamen zijn fout. Die zijn bijvoorbeeld epe.epe_id geworden, terwijl ze voorheen epe_id waren.

Dit verklaart waarschijnlijk ook de lege waardes; de oude veldnamen bestaan niet meer.

Een tussenrelease die vandaag of morgen live gaat zal dit probleem opheffen.

Let wel op: op Loket.nl is het datatype van de ID kolommen gewijzigd vanaf deze release van varchar2 in guid. Dit is accurater, maar kan een breaking change zijn.

Oke dankjewel voor de uitleg.
Zou je willen laten weten zodra de nieuwe release live is? Dan test ik onze data refresh.

De release is vanavond live gegaan. Let wel op dat er specifiek bij Loket mogelijk breaking changes zijn:

Top, onze rapportages worden weer geüpdatet en vooralsnog zijn er nog geen breaking changes geconstateerd.